Idag har tentan skrivits. Den skrev sig praktiskt taget själv då jag var för trött för att kunna tänka. Svar blev det på alla frågor i alla fall.

Efter tentan så for jag till Munkfors för att hämta bilen som har fått sig en ny egr-ventil. Det räckte inte med att byta bara den visade det sig när jag försökte köra hem den, fortfarande massa felkoder som behövde rättas till. Verkstadskillen som för övrigt är bäst i Värmland på dessa grejer fixade en ny lambdasond och helt plötsligt funkade allt igen. Nu är det bara lite remmar som skall bytas sen tickar vi på i 6000 glada till.

När jag väl kom hem så var det dags för fredagsmys med lilltjejen, soffhäng deluxe. Det var skönt för oss båda. På akvariefronten så ser det bra ut, mina Apistogramma Viejita tvåor leker för fjärde gången på en/ett par månader. Jag hoppas att jag snart får dra upp en kull men de har svårt med att få äggen att kläckas. Skall mecka lite med ph:t, lite eklövskok i så kanske det blir bättre. Jag har kommit till rätta med algangreppet i malawikaret också (tror jag) Mekanisk rengöring och ett stort vattenbyte gjorde att allt ser trevligare ut. Nu har prickalgerna dock kommit istället men det är ett lättare projekt.

Trevlig helg på er alla