Som vanligt är jag tämligen ursusel på att blogga. Skrev en blogg i slutet av januari och i den skrev jag att jag skulle återkomma om en månad....

Nåväl det har kanske inte hänt så mycket att skriva om - utan livet rullar på. Sedan sist har vi i Zoopetklubbväst i alla fall haft en Tysklandsresa till Planted Aquarium i Hannover. Det var riktigt kul och skönt att komma iväg lite

I nästa vecka är det dags för en ny utlandsresa - denna gång till Interzoo i Nurnberg, Tyskland. Skall bli riktigt trevligt att komma ner dit - vädret denna årstid så långt ner i Tyskland brukar vara riktigt trevligtoch på kvällarna brukar vi kunna sitta ute och äta. Får se vilka akvaristiska nyheter som presenteras på mässan. Jag räknar med att kunna skriva i min blogg därnerifrån.
Denna gång har jag ju ingen egen monter eller ens hjälper till i någon annans så det blir "bara" att strosa runt med kameran och fota (dock inte helt lätt att släpa runt på fotoutrustningen när man behöver 2 kryckor för att kunna gå) och prata med en massa bekanta.

På sjukdomsfronten händer väl annars inte så mycket och inga direkta framsteg har gjorts - men å andra sidan inga bakslag heller. Mest handlar det om en massa undersökningar och kontroller - för att kunna åka en vecka till Tyskland var jag tvungen att ändra besökstiderna för 2 provtagningar, 1 läkarbesök och en munoperation.

Sedan min förra blogg har också min bok om Nanoakvarier kommit ut på 5 olika språk - den verkar sälja rätt bra (även om inga akvarieböcker längre säljer som de gjorde förr) och det har nästan bara varit positiva omdömen om den - vilket självklart är kul.

Annars pratas det väl mest om askmoln och prinsessor för tillfället och det står en upp i halsen.
Lägg ner monarkin - det anstår inte en demokrati att hålla sig med något så förlegat som ett kungahus. En del menar att svenska folket är för monarkin, vilket kanske inte är så konstigt med den massiva reklamkampanj som förs för den. Men om det nu är så - varför då inte rösta om det hela. Vi väljer då en ny regent i ett val vart fjärde år - då blir det ju demokratiskt i alla fall.

Och askan har det också varit ett himla gnäll om. Det var väl bara bra för miljön att flyget har stått stilla under en vecka. För jäkligt om nu regeringen med skattebetalarnas pengar skall ge bidrag till den miljöförstörande flygindustrin. Låt istället några flygbolag gå i konkurs så blir det färre flygbolag framöver och då kanske planen går fullbesatta, istället för som idag då de ofta är halvbesatta. Visst jag flyger också ibland - men detta vurmande för flyget har jag lite svårt för

Detta var i alla fall allt för denna gång - förhoppningsvis så hörs vi nerifrån Interzoo i slutet av nästa vecka