Nu är jag inne i en period där kroppen känns sm en ballong och jag är hur trött som helst, brukar vara så när vädret inte är på vår sida och det är det nte nu det växlar väldigt mycket.Sitter och kollar på OS om dagarna och går ut och får frisk luft mellan varven och umgås med Gizmo som faktiskt är ute ganska mycket kommer bara in när störtskurarna kommer och idag kom det en sån med åska.Var iväg och handlade på förmiddagen och sen så har jag hunnit tvätta 2 maskiner sen orka jag inte mer måste städa i morgon. I akvariumen har 2 Platy dött i stora och det var av de blåa så de var väl antingen dåliga eller så var det ålder lite svårt att veta men det är bara de som dör.Ancistrusynglen växer så det knakar och de har fått sin bruna färg nu och gulesäcken är nästan borta på alla 6 och pappa ancistrus var ut och åt lite idag men sen snabbt in i grottan igen så får se om det kommer ut yngel därifrån också. I lilla växer alla yngel på bra och inga har dött förutom en del räkor men det var nog åldern tror jag. I morgon står alltså städning på att göra listan och sen så ska det väl bli en del ostittande också med lite avbrott för bokläsning .En del av den motion jag får består nu i att jag slår i hjäl slöa getingar som tagit sig in de är envisa som bara den nu i slutet av sommaren.

Ha det bra alla!