Hej Zooppet vänner!Hoppas allt är bra!.Måste bara tala om vilken panik det var när jag kom hem efter en månad i Luleå.Alla karen såg ut som f*n.Pumpar hade stannat å allmänt skitigt med massor av alger.ÖVERMATAT är ordet,Trotts att instruktioner hade överlämnats till min kära så finns det något som tydligen kallas empati."Det är synd att inte alla fiskarna får äta sig mätta".Detta resulterade i att vid 9 tiden på Lördagsmorgon,efter 4 timmars sömn efter en 150 mil lång resa från Lule,göra 50% vattenbyten i alla karen,ta reda på vilka pumpar som stod still å fixa dessa till att starta med.Dom var helt igengrodda med alla föroreningar som blir av för mycket mat.EM gick åt till att inventera hur mycket fisk som hade gått åt.Helt ok trots alla föroreningar mest för att vattenbyten på 25-30% är gjorda en gång i veckan trots allt.Söndagen blev till att kolla in dom andra 5 filtrerna(totalt 8).Har ALDRIG sett så mycket skit på en gång!Fram med spannen å skölja ur,bara det värsta,filterlåda efter filter låda.Flera av dessa filter är inte rengjorda på hela detta året men jag tror inte att det är därför dom var så skitiga.In i karen igen å kolla på alla lägsta punkter.Nån cm med ren skit låg det där.Snacka att all balans i karen var borta.Suga ut så mycket som man bara kan av det som ligger ovanpå.Bestämmde att ingen mat i något kar,om det inte behövs,på en vecka,Kallas taskig av alla runt mig men det får man ta.Äntligen söndags kväll.Tanten skall jobba natt och kommer tillbaka vid ½8 på måndags morgon.Upp fixa lite frukost.Själv skall jag iväg vid ½10 först så lite kan vi snacka.Skall bara ta å borsta tänderna.Från frukostbordet mot muggen,vad ser jag!!!!!!!
Vardagsrumsgolvet full av VATTEN.Vad i H**TE!!!!En pump i 540karet som rengjordes i går har slått läck,Halva karet tomt på vatten,nä nu överdrev jag,men en 15 liter saknades.Snabbt som bara den kolla in var det läcker,ut med pumpar,som står trångt till under karet,leta,leta,leta.DÄR!en anslutning till avstängningskranen har glidit isär så att det kommed lite droppar ur där.Klippa klistra å fixa så var det klart.TUR att man såg det nu å inte när tanten vaknar nån gång på eftermiddagen å jag tretti mil bort.Så var denna helg
Ha det bra å HÄLSA åt alla
MVH
Mats