Måndag och en regnig helg är slut och idag skiner solen får se om det blir så hela dagen. Kollar på OS och slappar mest bara gjort rent pumparna i båda karen det var behövligt.I yngelkassen växer ancistrusynglen på bra och har börjat skifta till mörkare färger samt att gulesäcken har minskat , de sitter uppe på väggarna och viftar febrilt med stjärten 6 st är de där och hanen har inte kommit ut från sin rot trots att jag matat med broccoli så jag anar att det finns fler. Det är intressant att se deras utveckling faktiskt och hur fort de växer ska mata de lite sen när gulesäcken försvunnit för att se hur de växer när man börjat mata när de går fria i akvariumet ser man de inte så ofta i början.I lilla akvariumet har guppyynglen också växt på bra och jag kan börja se att det finns en del honor iallafall de har redan fått sin dräktighetsfläck och inga dödsfall i något av karen.Just nu funderar jag på hur jag ska övervintra mina dammväxter bäst kan inte stoppa ner de i karen och någon bytta har jag inte men kanske får köpa nåt litet plastakvarium får se det är inte riktigt dags än.
Gizmo är ute och kollar läget han är glad idag när solen visar sig syns så väl på honom när vädret är bättre han väcker mig tidigt och vill ut och idag var han ute redan 7.15 .En vecka kvar på sommarlovet sen så kommer säkert värmen tillbaka det brukar den göra vid skolstarten lite för att retas med ungarna.Helgen i övrigt har jag kollat på OS och varit iväg en sväng hem för att äta det är allt faktiskt en lagom aktiv helg alltså .

Ha en bra dag alla snokare !