Godmorgon (gomiddag, gokväll) alla snookers!! Solen skiner, det är måndag och semestern är slut för maken och barnen är tillbaka på sitt dagis. Är det inte lite ironiskt att solen skiner så här på morgonkvisten...

Jag har haft en liten hemlis. Jag är ju bilentusiast långt ut i fingertopparna, men tyvärr fått lägga av med mitt intresse pga olika anledningar. MEN!! Min maken han är snäll han... köpte mig (oss) en bättre begagnad bil. Närmare bestämt en Volvo PV -64!! Inget renoveringsobjekt inte. Vist, lite pyssel med inredningen (det som är kvar att göra så att säga) men det är lättare arbete än att slipa rost. Vi har åkt runt och letat i några veckor och så stod den bara där!!! Mitt framför näsan på en. Har lite bilder, men de är lite för mörka för att se riktigt hur fin den är.. ehh... de ligger förresten på den andra datorn med så bilder får ni vänta med, men de kommer!!

Ensam hemma... hmmmm.. undra vad man skall göra idag??? Vad tyst det är....

Diskusarna skall få sitt behövliga vattenbyte. Gjorde filterrengörning i ena 54l igår. Jävla filter att sättas igen snabt... Avlivade en minortetra igår med. Den såg ut att fått ordentligt med stryk av någon. Ena simfenan var borta så den simmade inte allt för väl. Efter släckning lade den sig på botten och flämtade så då åkte den ur. Vill inte ha lik i mitt akvarium när det fungerar bra i övrigt. Min enögde minortetra "Oden" lever fortfarande. Trode han skulle vart död för länge sedan, men tydligen inte. Det är en stursk hane vill jag lova trots ett öga.

Det känns som att hösten är i antågande faktist. Lövena ser lite ut som att börja skifta färg. Regnat och blåst har det ju med gjort i evigheter här. Vissa fält liter skörden slickad med backen, andra fält har klarat sig relativt bra. Verkar som det inte blir bra skörd i år heller på många håll.

Nä... nu skall jag lägga mig och slappa... eller käka lite frulle... eller lägga mig i ett bad....


Liter bilder har jag nu lagt till. Mörka bilder, men fler kommer tas när det är fint väder för att plocka ut den ur garaget!! Beställt lite nya orginal grejer till den. Hoppas få dem denna vecka. Bilen kommer att restureras (det som är kvar) till orginal detaljer.
Bifogade filer