Regnet skvalar ute och jag är inne och kollar fotboll det är herrarnas premiär idag men dock inte med Sverige men kul ändå.Har suttit och kollat i yngelkasen på morgonen och där har ancistrusäggen börjat kläckas just nu har jag 4 st små små yngel som ser otroligt söta ut så liten kropp och så stor gulesäck, ska bli skoj och se deras utveckling tills gulesäcken är borta och de är klara att lämna den lilla världen för den stora.Jag undrar om hanen har några yngel under roten han har inte lämnat den än så det är inte helt omöjligt men skoj med några stycken iallafall detta blir den 3:e kullen jag har så nu är det en period med extra noggrannhet med vattenbyte som gäller brukar ta en hink varannan dag och byta det brukar gå bra. I lilla växer guppyynglen så det knakar otroligt fort de växer egentligen fr se hur de kommer att utvecklas. Dagen bjuder annars på fotboll och så ska jag läsa lite tänkte jag vädret gör att min kropp inte riktigt är med på noterna men man är ju van vid det är laget och snart bär det av till Teneriffa för en vecka sol och avkoppling.Gizmo har just kommit in alldeles genomblöt av regn så nu har jag torkat av honom lite så nu är det vila även för honom ja jag bestämmer inte det men han har lagt sig en stund nu.
Ha en bra dag alla!