Idag blåser det rejält ute samt regnar så det är innedag idag. Har bytt vatten i båda karen och så har de fått mat.I stora har som jag skrivit tidigare ancistrusarna lekt och jag såg en liten äggklump på botten bredvid roten hanen ligger och fläktar under, lade äggen i en yngelkasse som flyter runt i karet och riktade pumpens utblås mot det så det blir lite genomströmning.Ser 2 vita ägg i klumpen och ett av de har som en svart utväxt undrar om det är yngel som håller på att födas eller nåt annat har aldrig sett ägg precis innan de kläcks aja vi får se vad som händer.Gizmo springer ut och in idag han vet inte vad han ska göra vill vara ute men ändå inte. Ska läsa lite idag och så städa så småningom när lusten infaller vilket den väl säkert inte gör iofs. I morgon kommer C.Ciklid hit på besök ska bli roligt och prata bort en stund över en fika .
Inte mycket att skriva idag men alla mår bra inga dödsfall i nåt av karen det enda som retar mig är algerna på rutorna i stora såna där sega som knappt går att få bort.

Ha en fin tisdag