Jag var runt och letade "torped" platys i lördags utan större framgång. Man märker att det inte är direkt åtgång på fisk i nu under sommaren. Det enda jag hittade var massor av mixplatys och sotiga mussepiggare. Jag får helt enkelt ge upp dessa torpedare. Har endast 2 hanar kvar och en hona. 2 honor har slutat sina dagar efter yngling. Är det bara jag som tycker att det har blivit klenare med åren?? Pga odlingsformer?? Förr för en sådär 10 år sedan kunde de ju leva i evigheter..

Efter att ha vart i hufudstaden, närmare sagt Södermalms akvarieaffär har hjärnan börjat snurra på killis. Jo, det är sant!! Clownkillis bla. Verkar ju vara små trevliga individer det där. Har inte tittat så mycket åt deras håll då man knapt sett killis överhuvudtaget här i krokarna. Men jag får skrapa ihop pengar, ordna några "småburkar" här hemma och titta upp mot hösten till Södermalms akvarieaffär igen. Hoppas att jag kan bli lotsad igen av Mumin m.f.!! *Pleeeeeeeeeeese*

Makens semester är snart slut. Denna vecka kvar och sedan rullar det på med arbete och dagis igen. Denna vecka verkar det inte bli fint väder i alla fall. Just nu är det närmare stormvarning och spöregn. Gisses vad det blåser!!! Kaninerna har fått flyttat till lite mer läsida. De var helt spattiga där ute.

Huset är inte färdigmålat.

Har renoverat lite i akvariumena. Lite nya växter och gödning på det. Hoppas de äldre och nya skall ta sig. De ser lite molokna ut efter sommaren.. som för övrigt inte är slut än..