Ja ha nu har man fått yngel igen, Någon utav mollyna. Emma fick 3 molly i zooaffären för ett tag sedan, hon ville att jag skulle köpa, men jag sa dock nej, för hon har så många yngel redan. Då tyckte han i affären att han hade så många så hon kunde få utav honom . Hem kom vi med 2 korsningar för dom var svartprickigt- silverfärgad, sedan 1 blackmolly. Vi har dock inte lyckats få yngel på black mollyn ännu, förrän idag fast jag vet inte riktigt om det är den svarta eller prickiga som fått. Hanarna jagar den stackars lilla molly som Emma kallar henne, den svarta alltså, som besatta. Vi lyckades ju få flest hanar också + att vi har en sedan innan så jag måste nog skaffa en hona till, det är synd om molly, som de är på henne.
Sedan så har jag ju iakttagit mina kakadua ciklider ett tag nu, nu när jag kom hem så är det FULLT med rom i snäckan som hon håller till i. Jag måste fråga i forumet hur man beter sig nu om jag vill ha levande yngel, för det finns ju div fiskar som älskar yngel.
Jag är förvånad att det fortfarande simmar platyyngel i karet de brukar gå åt snabbt.

Nu ska jag byta vatten i 120 litrers och skrubba snäckorna som är helt svarta.
hej svejs