... vänta på bussen under en lind i 20 minuter... senare på kvällen kände jag av en slump på mitt hår och det var ett stelt geggigt SKAL på Ni som inte märkt detta: parkera aldrig under en lind. De droppar en klibbig vätska...

Annars så är jag tillfreds med tillvaron idag. Bytt vatten i alla nio (ja jag har ju ett extra just nu) karen, matat alla firrar, matat maten, städat hos ormarna, matat dem också. Dammsugat och våttorkat golven, tvättat, städat toa och bad. Diskat. Ändrat på kattannonsen på Blocket. Betalat en försenad räkning.

Ett litet Galaxy-yngel hängde med upp i slamsugen, så den fick flytta ner till sina föräldrar - den är så pass stor nu så man ser prickarna = utom fara att bli uppäten. Jag är sugen på att flytta de andra också, men jag vill ha det karet där de går, igång, så jag kan hitta på något kul med det sen. Är väldigt sugen på dvärgkulfisk vilket innebär att jag måste ha en snäckodling - och DET är ju inte särskilt svårt att ordna

Gjorde ett stort kallt vattenbyte på fembandsbarberna i lekburken och ska lyfta ur dem i övermorgon, så får vi se vad som händer. De har frossat på Grindalsmask en vecka nu.

Annars är allt som vanligt.

En hungrig orm:



PS. Att jag så noga beskriver min städning är att jag njuter av den korta stund det ÄR städat - imorgon kommer allt vara fullt av smulor, jord, kattmat och kattsand och diverse framplockade saker av kattungar/tonåringar.