Söndag och helgen är slut snart.Det regnar som sjutton ute idag så både jag och Gizmo håller oss inomhus. Jag har fångat några av de yngel som är i lilla karet idag ett dog men fick några iaf, det simmar några kvar nu men de får vara tills vi tömmer det. Har också mecklat lite med utblåset på pumpen, får en sån kondens som formligen droppar ner från kåpan när jag tar av den och även lysrören blir genomvåta visst de ska väl klara det men jag tycker det är så jobbigt att bli blöt varje gång jag ska ta av kåpan.Det blev även kondens bak vid hålen för sladdarna så det droppade ner på golvet och det är ju inte bra.Nu har jag riktat pumpens utblås mot främre framrutan och sen vridit munstycket så det blåser mot bortre kortsidan få se hur det går. Annars är allt lugnt i karet och de ser ut att trivas mina corydoras leker följa john ser det ut som .I morgon ska jag åka ner och kika om de har några snygga bakgrundsplancher att sätta på blir ju lite snyggare då, ska även köpa en till lilla karet så det är gjort.

Nä nu kallar Gizmo