Regn Regn och åter regn, vilken semester.
Åka och handla är hopplöst då det kryllar av turister , så är det när man bor i en sommarstad, bara att gilla läget.
En platyhane dog i natt, vet inte varför dock, han visade inga tecken på att vara dålig igår hm märkligt. Inge nitrit i vattnet heller, men jag bytte endel vatten i morse i allafall. Det halvläbbiga med dessa djur är att de äter på varandra det är inge kul att ta upp en halväten fisk.
Jag har även bytt lite vatten hos gurami ynglen, tyckte att de var färre igår, men idag bara kryllade det av dem så de måste ha gömt sig bra. jag har nu gurkvatten klart som någon skrev om, men jag är skeptisk, kan det verkligen finnas mat i det??
Jo förresten i natt har en platyhona fått yngel igen men jag tänker inte plocka upp dem, vi har överbefolkat i så många kar, känns hemskt men vad gör man?

Anders skrattaroch önskar att han vore hemma för just nu är det full uppvaktning i 120 liters karet av alla fiskar, undrar om det är smittsamt? kamphanen svansar runt sina romstinna honor, Guramisarna har ju fått yngel
Kakaducikliden vaktar snäckan och fäller ut hela fenan när någon kommer nära. fantomtetrorna far omkring med uppfällda fenor.
Detta trots att jag funderar på hur jag ska bete mig med dessa förbenade alger.