Zoopet - Blogginlägg - Bloggar
Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Visa RSS-flöde

Alla blogginlägg

1. Panik i karen

Hej Zooppet vänner!Hoppas allt är bra!.Måste bara tala om vilken panik det var när jag kom hem efter en månad i Luleå.Alla karen såg ut som f*n.Pumpar hade stannat å allmänt skitigt med massor av alger.ÖVERMATAT är ordet,Trotts att instruktioner hade överlämnats till min kära så finns det något som tydligen kallas empati."Det är synd att inte alla fiskarna får äta sig mätta".Detta resulterade i att vid 9 tiden på Lördagsmorgon,efter 4 timmars sömn efter en 150 mil lång resa från Lule,göra ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  2. En helg i ätandets tecken

Har besök från Holland - en gammal vän sen nästan 20 år tillbaka. Fredag åkte vi till IKEA och käkade köttbullar med gräddsås och lingon Lördag blev det två lådor kräftor och söndag storslagen middag på En Ful Och En Gul på Södermalm - wow säger jag bara... vilken mat! Är fortfarande mätt

Lite bättre på jobbet sen jag sa upp mig från styrelsen (har alltså INTE sagt upp min tjänst, kan man ju inte i dessa tider ) och hemmet börjar mer och mer se ut som ett hem istället för ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  3. De växer bra

Måndag och en regnig helg är slut och idag skiner solen får se om det blir så hela dagen. Kollar på OS och slappar mest bara gjort rent pumparna i båda karen det var behövligt.I yngelkassen växer ancistrusynglen på bra och har börjat skifta till mörkare färger samt att gulesäcken har minskat , de sitter uppe på väggarna och viftar febrilt med stjärten 6 st är de där och hanen har inte kommit ut från sin rot trots att jag matat med broccoli så jag anar att det finns fler. Det är intressant att se ...
    Kategorier
    Okategoriserat
  4. PV ägare!

Godmorgon (gomiddag, gokväll) alla snookers!! Solen skiner, det är måndag och semestern är slut för maken och barnen är tillbaka på sitt dagis. Är det inte lite ironiskt att solen skiner så här på morgonkvisten...

Jag har haft en liten hemlis. Jag är ju bilentusiast långt ut i fingertopparna, men tyvärr fått lägga av med mitt intresse pga olika anledningar. MEN!! Min maken han är snäll han... köpte mig (oss) en bättre begagnad bil. Närmare bestämt en Volvo PV -64!! Inget renoveringsobjekt
    ...

Uppdaterad 2008-08-11 klockan 13:00 av C.Ciklid

Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pv64front.jpg 
Visningar:	46 
Storlek:	86,4 KB 
Id:	32819   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pv64i.jpg 
Visningar:	51 
Storlek:	100,3 KB 
Id:	32820  

Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pv64lyckta.jpg 
Visningar:	49 
Storlek:	87,1 KB 
Id:	32821   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	pv64motor.jpg 
Storlek:	135,6 KB 
Id:	32822  

Namn:	pv64sida.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	85,0 KB 
Id:	32823  
  5. Hundkappsbana

Idag var vi några stycken på Cimbria´s hundkappbana i Tommarp.
    Övade lite med våra hundar. Vädret var grått o regnigt.
    Enzo hade inte riktigt koll på det där med jagandet efter trasan, han sprang en liten bit sen var alla hundar utanför banan intressantare. Men vi får på det igen.
    Det här tycker jag verkar vara så kul så vi får öva Enzo till han fattar vad det går ut på.
    På bilderna är Enzo, andra Borzoier en Saluki och en släthårig Saluki.

15 grader idag var ...
    Kategorier
    Okategoriserat
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Enzo bak800.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	364,5 KB 
Id:	32812   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	Enzo får syn på mig800.jpg 
Visningar:	50 
Storlek:	466,0 KB 
Id:	32813  

Namn:	full fart800.jpg 
Visningar:	45 
Storlek:	302,4 KB 
Id:	32814   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	kapp800.jpg 
Visningar:	48 
Storlek:	261,5 KB 
Id:	32815  

Namn:	kappl 800.jpg 
Visningar:	52 
Storlek:	316,7 KB 
Id:	32816   Klicka på bilden för en större version. 

Namn:	saluki800.jpg 
Storlek:	309,6 KB 
Id:	32817  

Namn:	slät saluki800.jpg 
Visningar:	53 
Storlek:	345,6 KB 
Id:	32818  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB