nybörjare Ciklid!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • amoramir
    • December 2007
    • 212

    nybörjare Ciklid!

    Hej jag är en nybörjare och vill gärna skaffa mig några fina ciklider. har 110l och har 2 par guppys, massa halv vuxna yngel,1 par svärdbärare, 5 pansarmalar, en algeätare och 3 fjärilciklider... har mycket växter och gömställe...undrar nu vilken ciklid passar min kar bäst??? (OBS jag e nybörjare) så behöver lättsköta fiskar...tack för svar
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Hmm, du skrev ju att du redan har fjärilsciklider och i ett 110 liters tror jag inte att du får plats med fler ciklider. Annars är kakaduaciklider både tåliga och trevliga och kan få yngel i neutralt vatten.

    Fjärilsciklider är riktigt vackra och trevliga, men tyvärr även ganska känsliga och inte så långlivade.
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #3
      ditt kar e fullt.
      Diskus

      Kommentar

      • amoramir
        • December 2007
        • 212

        #4
        Ursprungligen postat av danneregner
        ditt kar e fullt.
        aa jag ser oxå att de e många fiskar i mitt kar men alla andra fiskarna utan fjärillarna är på övre delen av karet och den nedre är helt tomt....har tänkt på kakudaciklider...går det bra om jag skaffar ett par? är de tåliga eller lika jobbigt som mina fjärillar???

        Kommentar

        • batski
          • October 2004
          • 8891

          #5
          Ursprungligen postat av amoramir
          aa jag ser oxå att de e många fiskar i mitt kar men alla andra fiskarna utan fjärillarna är på övre delen av karet och den nedre är helt tomt....har tänkt på kakudaciklider...går det bra om jag skaffar ett par? är de tåliga eller lika jobbigt som mina fjärillar???