Kakaduaciklid och ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Raggsockan
    • April 2007
    • 644

    Kakaduaciklid och ?

    Jag har blivit sugen på kakaduaciklider och jag undrar om dom passar ihop med guppysar, kampfiskhonor, fläckig pansarmal sam ancistrus?

    Karet är på 110L och jag har mycket växter och några stockar, en lerkruka samt en bil. Ej leksaksbil från ungarna.
  • danneregner
    • October 2006
    • 1347

    #2
    ska nog gå
    Diskus

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #3
      Ursprungligen postat av Sockan2005
      Jag har blivit sugen på kakaduaciklider och jag undrar om dom passar ihop med guppysar, kampfiskhonor, fläckig pansarmal sam ancistrus?

      Karet är på 110L och jag har mycket växter och några stockar, en lerkruka samt en bil. Ej leksaksbil från ungarna.
      snyggt kar! (har ett likadant ^^)

      vet inte riktigt om de funkar tsms med kampfiskhonorna, annars e det nog inga problem

      Kommentar

      • Raggsockan
        • April 2007
        • 644

        #4
        Hmm det var därför som jag frågade för jag hittade inget om det i artbeskrivningen.

        Kommentar

        • Albinfiskare
          • November 2007
          • 1399

          #5
          Ursprungligen postat av Sockan2005
          Hmm det var därför som jag frågade för jag hittade inget om det i artbeskrivningen.
          hehe, asså jag skulle inte tro att de går ihopa med kamphannar, men tror inte honorna e lika aggro fast det kanske är helt fiskindividuellt, en kakadua kostar ändå 50-60 spänn..

          jag hade flyttat kampisarna lr sålt dem, och ersatt dem med kakaduor eftersom de har mkt roligare beteende och kanske tom kan få yngel rätt snygga är de med

          Kommentar

          • Raggsockan
            • April 2007
            • 644

            #6
            Jo dom är urhäftiga.
            Kampisarna vill jag ha kvar.

            Kommentar

            • Albinfiskare
              • November 2007
              • 1399

              #7
              Ursprungligen postat av Sockan2005
              Jo dom är urhäftiga.
              Kampisarna vill jag ha kvar.
              förstår det.. men hmm, testa att ha dem tsms och kolla noga om ngn mobbar, om de gör de hade jag stoppat kampisarna i ett mindre kar för de behöver inte så stor plats,
              hur du än gör måste du iaf ha plats att evakuera.

              men om du inte har planer på ngra fler kar så hade jag nog avstått från att skaffa kakaduorna.

              Kommentar

              • Raggsockan
                • April 2007
                • 644

                #8
                Nä jag har inga planer på nytt kar på ett bra tag. Köpte 110L nyligen.

                Kommentar

                • Albinfiskare
                  • November 2007
                  • 1399

                  #9
                  Ursprungligen postat av Sockan2005
                  Nä jag har inga planer på nytt kar på ett bra tag. Köpte 110L nyligen.
                  ne precis, men jag hade inte vågat chansa, synd om fiskarna bara.

                  Kommentar

                  • Raggsockan
                    • April 2007
                    • 644

                    #10
                    Japp det blir nog inge bra att chansa om man inte har något i reserv.

                    Kommentar

                    • danneregner
                      • October 2006
                      • 1347

                      #11
                      haft alla arterna förutom kakadua med kampfisk. funkade bra. men för 2 dagar sen gick en hona bort och den andra dör nog snart. lite tungt när man haft dom i 2.5 år
                      Diskus

                      Kommentar

                      • Raggsockan
                        • April 2007
                        • 644

                        #12
                        Ursprungligen postat av Albinfiskare
                        hehe, asså jag skulle inte tro att de går ihopa med kamphannar, men tror inte honorna e lika aggro fast det kanske är helt fiskindividuellt, en kakadua kostar ändå 50-60 spänn..

                        jag hade flyttat kampisarna lr sålt dem, och ersatt dem med kakaduor eftersom de har mkt roligare beteende och kanske tom kan få yngel rätt snygga är de med
                        Hihi läste svaret lite bättre nu. Bättre sent än aldrig.
                        Hannen är inte i det stora karet utan det är bara 2 honor. Kan det gå? Går det ihop med rödmunnare också?

                        Kommentar

                        Arbetssätt...