naturtroget SA-kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cattus
    • August 2007
    • 167

    naturtroget SA-kar

    Var kan jag hitta info när jag vill sätta upp ett naturtroget SA kar. Både sand, växter, inredning och fisk skall stämma med varandra. Jag vill ha så små fiskar som möjligt ev. med scalare eller diskus som enda stora(fast jag kommer att sätta i så små av dom som jag kan komma åt; vet att dom växer med det är ett tillfälligt akvarium; 500L)Alla skall komma från samma del av Amazonas.
    Allt går om man vill...
  • Heu
    • October 2002
    • 240

    #2
    Jag skall starta upp ett biotopkar nu och skall ha följande fisk (enbart från Guyana). Kolla länken där finns massor av info

    10 VF Satanoperca leucosticta
    4+4 F1 Apistogramma steindachneri
    2+5 F1 Nannacara anomala
    300 Odlade Hemigrammus erythrozonus(glödbandstetra)
    20 Odlade Corydoras melanistius melanistius
    12 F1 Altum Guyana
    3 VF Helikoptermal
    3 VF L147.
    50 Carnegiella strigata(marmorbilbuk).

    M.v.h.

    Rickard

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #3
      Ursprungligen postat av cattus
      Var kan jag hitta info när jag vill sätta upp ett naturtroget SA kar. Både sand, växter, inredning och fisk skall stämma med varandra. Jag vill ha så små fiskar som möjligt ev. med scalare eller diskus som enda stora(fast jag kommer att sätta i så små av dom som jag kan komma åt; vet att dom växer med det är ett tillfälligt akvarium; 500L)Alla skall komma från samma del av Amazonas.
      Bleher's biotopes: Rio Sao Francisco, Brazil



      Vet inte om du kan läsa länken utan att vara medlem? Men medlemskap kostar inget så det är bara att ansluta
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • JEK
        • March 2007
        • 1467

        #4

        http://www.finarama.com/gallery/amano.htm Här finns det bra bilder.
        Svartvatten med skackbrädesciklider och kardinaltetror skulle vara intressant.
        Det skulle också gå bra att ha scalarer och kanske mesonauta med dom så länge dom är små.
        Mvh.
        Johan - akvarielös!

        Kommentar

        Arbetssätt...