Start av 240 till 300 liters

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    Start av 240 till 300 liters

    Hejsvejs!

    Nu har jag börjat tröttna på mitt futtiga 110liters akvarie och tänkte kolla upp ngra bättre begnagade 240 till 300liters kar!

    Är lite inne på CA och SA biotop

    Vill ha massor av tips om vilka firrar jag ska ha i karet, och varför jag ska välja just dem!

    tack för tipsen på förhand!
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #2
    ingen?

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #3
      corydoras schwartsii har jag tycker dom e jättekul. men nästan alla cory e kul. har även cory paleatus. kardinal eller rödmunstetra som stimmfisk kanske. och så ciklider. vill du ha stora eller dvärgciklider
      Diskus

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #4
        Nu har jag köpt ett 250L och stoppat i alla mina växter och har börjat choppa i mina firrar

        Kommentar

        • durgnas
          • June 2007
          • 232

          #5
          låter inte bra ifall du har börjat hacka i dina fiskar

          Kommentar

          • sme_h
            • November 2003
            • 625

            #6
            varför inte fjärilar och kakaduor som alla andra här på forumet

            har haft dessa i 220liter och de tog halva var och respekterade detta.
            1125 Liter SA med Discus, Bolivianska Fjärilar, olika Apistogramma, Rödmunstetror, Corydoras och otocinclus
            http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=1853349

            Kommentar

            • algebrant
              • March 2008
              • 5

              #7
              Om jag skaffa mig ett 250l, skulle jag köra på 1+3 cacaduaciklider, 1 par fjärilsciklider. Alternativt palletpar och någon annan liten ciklid. Rätt vanliga ciklider, men inte för stora för karet. Till dem kan man ju ett stort stim kardinaltetror.
              Äsch vet inte, malawi har fina arter.
              Men om jag vore du skulle jag fixa ett ännu större kar och köra Centralamerikanskt!
              När du testat allt slutar du där ändå, lika bra och börja där.

              Kommentar

              • Albinfiskare
                • November 2007
                • 1399

                #8
                Ursprungligen postat av algebrant
                Om jag skaffa mig ett 250l, skulle jag köra på 1+3 cacaduaciklider, 1 par fjärilsciklider. Alternativt palletpar och någon annan liten ciklid. Rätt vanliga ciklider, men inte för stora för karet. Till dem kan man ju ett stort stim kardinaltetror.
                Äsch vet inte, malawi har fina arter.
                Men om jag vore du skulle jag fixa ett ännu större kar och köra Centralamerikanskt!
                När du testat allt slutar du där ändå, lika bra och börja där.
                sant, men nu hittade jag ett billigt 250L med en tillhörande fluval405 pump till.
                och jag bor fortf hemma så jag fick inte ha större^^ .

                men jag ska nog ha kvar de kakaduorna (1+2) och fjärilarna (1+1) och sen köpa ett stimm minortetror (lr liknande) på typ 20-30 individer, 5-6 corydoras och sen sist men inte minst ska jag kasta mig över diskus (när jag har råd^^)

                Kommentar

                Arbetssätt...