Lysrör till litet SA-kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Miina
    • April 2005
    • 215

    Lysrör till litet SA-kar

    Mina lysrör som kom med karet surrar och är av dålig kvalité. Jag tänkte byta ut dem idag, och undrar då vad som passar bäst åt framför allt mitt fjärilsciklidpar och A. Borellii. Min Borellii hane är blå, men har inte färgat ut helt än. Honan är förståss gul. Har även falsk neontetra med i karet.

    Vad använder ni andra för lysrör?
    Kram Miina
  • batski
    • October 2004
    • 8891

    #2
    Aquarelle. Jag har testat lite olika rör och kommit fram till att Aquarelle ändå är bäst. Finast blir det om du har lite te-färgat vatten
    "The animals of the world exist for their own reasons.
    They were not made for humans
    any more than black people were made for whites
    or women for men." - Alice Walker

    Kommentar

    • Miina
      • April 2005
      • 215

      #3
      Jo, rötterna sköter om te-färgningen, så det är inga problem. Då kör jag på Aquarelle om det finns här på holmen...

      Tack för hjälpen!
      Kram Miina

      Kommentar

      • patdah
        • November 2007
        • 659

        #4
        Sylvania GroLux har ett lägre kelvintal som bättre passar sig i lite mörkare vatten än Philips Aquarelle. Jag hade nog valt Sylvanias GroLux i det här fallet... Ska du ha växter i karet kanske du ska ha ett av varje med sylvaniaröret längst fram mot framrutan.
        /Patrik

        I Sverige är tryckfriheten en grundlagsskyddad rättighet som regleras i tryckfrihetsförordningen.

        Kommentar

        • Miina
          • April 2005
          • 215

          #5
          Tyvärr var utbudet oerhört litet upptäckte jag när jag kom till affärerna, så det blev 1 sera plant color och 1 sera tropic sun royal. Nåja, får titta på lysrör i Sverige när vi åker över nästa gång inför kommande byten.
          Kram Miina

          Kommentar

          • batski
            • October 2004
            • 8891

            #6
            Synd! Ett rör som liknar Aquarelle ganska mycket är AquaStar.

            patdah: Jag körde med både Aquarelle och GroLux i början, men är vattnet te-färgat tycker jag faktiskt att Aquarelle ser naturligare ut.
            "The animals of the world exist for their own reasons.
            They were not made for humans
            any more than black people were made for whites
            or women for men." - Alice Walker

            Kommentar

            Arbetssätt...