Försvunna Zebra yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    Försvunna Zebra yngel!

    vet inte riktigt vart jag skulle lägga tråden men la den här iaf.
    mina zebror lekte samtidigt som mina guldsömmar,men guldsömms ynglerna vart frittsimmande ca dyngn före zebrorna,vad kan detta bero på?
    sen när zebrorna vart frittsimmande försvan dom hastigt tror du åkte in i insugen bakom btn bakgrunden någor man kan göra åt detta?(insuget är är precis vid gruskanten)
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    #2
    2dyngn ska det vara

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #3
      Höj insuget eller vira en nylonstrumpa om.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Att de blev frisimmande olika fort kan helt enkelt bero på att det är olika arter. Angående ynglens försvinnande, kolla om guldsömsynglen har blivit fler, och om en del av ynglen ser annorlunda ut. Guldsömmar leker gärna i harem om man har fler honor till en hane, om jag har fattat rätt, och det verkar som om guldsömshonor kidnappar varandras yngel. Guldsömshonan kanske helt enkelt har lagt till zebraynglen till sina egna.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Flojden
          • May 2007
          • 160

          #5
          lät som en bra idee det där med att täcka över insuget
          men nu är alla yngel borta..:Smen var första leken för båda och guldsömmen fixa frisimmane i ca 6 dygn....

          Kommentar

          • pita
            • June 2007
            • 90

            #6
            Kan ju också vara så enkelt att de har blivit mat...

            Kommentar

            • Flojden
              • May 2007
              • 160

              #7
              tror inte dom vart mat pga dom verka vara bättre päron än guldsömmen...och innan dom vart frittsimmande så låg dom i en grop precis vid insuget...:S

              Kommentar

              • firefox75
                • April 2007
                • 1806

                #8
                zebra

                Ajdå...nja zebra ciklider brukar faktiskt vara bra yngelvårdare.
                Och konstigt nog är den arten en av de få som går att ha med betydligt hårdare ciklider så som guldsöm, JD, texas, salvini.
                De är förbaskat snabba och relativt hårdförda.

                Dock så bör påpekas att sajica är snäppet bättre på sin yngelvård än zebran...
                Senast redigerad av firefox75; 23 February 2008, 13:17. Anledning: fel art och glömde några ord.
                Frånvarande nu mera men här ibland.

                Kommentar

                • Flojden
                  • May 2007
                  • 160

                  #9
                  Hadet Sajica i mitt förra kar 450l hade två lekpar +5eldbukar +5blåcilkider(eldbukarna och blå var små,skulle para ut dom) men dom klara aldrig ynglerna längre än två dagar frittsimmande...tycker zebran verkar mer pang på när det gäller revir och yngelvård,men bara min åsikt e ju retalivt ny inom dessa hårdare ciklider...

                  Kommentar

                  Arbetssätt...