scalar par?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Wicky
    • February 2008
    • 12

    scalar par?

    har två vit svart randiga scaler, ingen aning vikken sort men d e nog sånna man brukar se i dom flesta zoo butiker, fick med dessa två fiskar när jag köpte akvariumet och vad jag förstår är det svårt att se kön, så nu undrar jag hur man ser att dom har bildat ett par eller ej, e ju jätte svårt eftersom jag bara har dessa två som dom har ju inte så mkt att välja på, men hur vet jag att det inte är två hanar eller två honor jag har?
  • fougner
    • February 2007
    • 218

    #2
    Om de börjar leka så kan du se om det är 2st honor elr en hane och en hona. Leker de aldrig så kan det vara 2st hanar. Men det är lättare om du köper några fler scalarer så ser du om det är några som parar ut. Sen kan du bara begålla paret om du vill det. De andra brukar de flesta zoo butiker kunna ta tillbaka.




    //Hampus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

    Kommentar

    • Wicky
      • February 2008
      • 12

      #3
      så vitt jag vet har dom inte lekt något men jag e rätt nybörjare å har inte vetat vad jag ska titta efter heller, men nu har jag läst på lite så jag får väl se om ja hittar nån rom någonstans, tyvärr tror jag inte att nån stackare skulle överleva i mitt akvarium eftersom jag har massa guld fisk å slöjstjärt å dom e riktigt gluppska tyvärr. möjligt vis i sommar när jag skickar ut dom i dammen.

      Kommentar

      Arbetssätt...