sajica könsskillnader

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • evilsteken
    • November 2007
    • 106

    sajica könsskillnader

    tror jag fått 2 hanar i stället för ett par trots att killen i zooaffären var övertygad om att det var ett par, båda har väldigt orangea fenor nästan röda och den största släpper inte in den lilla i sin grotta utan jagar då iväg den dock har den stora en brantare panna och har äggläggningsröret ute , kan det vara ett par ändå och den stora är lite het på gröten bara ? killen som plockade ut dom brukar träffa rätt annars och är ganska erfaren
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Sajica är lätta att se könsskillnad på redan som rätt små. Hanen har rödaktiga fenor, brunröda, och kan ha inslag av blått. Honan har däremot gula fenor.

    Bild:
    Senast redigerad av Shepard; 14 February 2008, 21:56.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Eurydike
      • September 2004
      • 931

      #3
      Hane:

      Hona:

      Kommentar

      • evilsteken
        • November 2007
        • 106

        #4
        nu har jag bytt ut den ena hanen mot en hona så nu är karet i harmoni igen =)

        Kommentar

        • firefox75
          • April 2007
          • 1806

          #5
          En liten frågan bara.
          Sajicor är inte alltid lätta att se skillnad på.
          Finns faktiskt en gul framodlad variant som är grymt svårt att se skillnad på.

          Hoppas du får lite yngel snart då...
          Frånvarande nu mera men här ibland.

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Ursprungligen postat av firefox75
            En liten frågan bara.
            Sajicor är inte alltid lätta att se skillnad på.
            Finns faktiskt en gul framodlad variant som är grymt svårt att se skillnad på.

            Hoppas du får lite yngel snart då...
            Hmm, vad är det för gul variant? Den har jag aldrig sett. Men de vanliga är lätta att se skillnad på
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • firefox75
              • April 2007
              • 1806

              #7
              Var en snubbe

              Ursprungligen postat av Micke_A
              Hmm, vad är det för gul variant? Den har jag aldrig sett. Men de vanliga är lätta att se skillnad på
              Som hade en sådan färg på sina sajica som jag snackade med på zoonen.
              Kolla min gb så ser du...
              Frånvarande nu mera men här ibland.

              Kommentar

              • evilsteken
                • November 2007
                • 106

                #8
                min hona är en riktig Aik:are hon hehe riktigt gul å svart och nu är det lek på gång kul om det lyckas för hon ser helt klart lite annorlunda ut jämfört med andra sajicor jag haft förr så det kanske är en sån som ni pratar om

                Kommentar

                Arbetssätt...