yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flojden
    • May 2007
    • 160

    yngel

    fått yngel av både zebran och guldsömmen...jag undrar när man ska börja mata dom?dirket när dom är frisimmade?
    ska mata dom med skalad artemia...är det bara att kasta i karet eller ska jag försöka med något och ge det närmaqre ynglen?(suga upp sen spruta ut vid ynglen)
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Ja, du ska börja mata när de blir frisimmande. Försök att få det in i yngelstimmet.

    Om paren lekte ungefär samtidigt så bör du vara på din vakt. Jag hade ett zebrapar och ett Jack Dempseypar som lekte samtidigt, och det visade sig att zebrahanen på nå´t sätt hade lyckats befrukta JD-äggen, så ynglen blev korsningar, och därmed osäljbara.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Flojden
      • May 2007
      • 160

      #3
      Ingen fara....såg när guldsömshannen befrukta dom men såg ej hur det va med zebran men hannen kommer ej nära zebrorna så det är nog lugnttack för svaret

      Kommentar

      • firefox75
        • April 2007
        • 1806

        #4
        var det korsningar?

        Ursprungligen postat av Micke_A
        Ja, du ska börja mata när de blir frisimmande. Försök att få det in i yngelstimmet.

        Om paren lekte ungefär samtidigt så bör du vara på din vakt. Jag hade ett zebrapar och ett Jack Dempseypar som lekte samtidigt, och det visade sig att zebrahanen på nå´t sätt hade lyckats befrukta JD-äggen, så ynglen blev korsningar, och därmed osäljbara.
        Jag är lite skeptisk till att det var korsning.
        Menar mina jd har lekt och de såg enligt vad du beskrev precis ut som dina.
        Och då har jag inte ens andra fiskar i karet...förrutom några malar...utöver JD.
        Frånvarande nu mera men här ibland.

        Kommentar

        Arbetssätt...