Vilka ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azhag
    • February 2006
    • 32

    Vilka ciklider?

    Tja
    Tänkte snart starta upp ett 1000-liters akvarium, med metallhalogen och CO2. Tänkte ursprungligen ha Diskus, men sedan jag bestämt mig för massa växter (vet att det inte är enligt biotop) och därav metallhalogen, så måste jag kanske välja andra fiskar, då Diskus inte frodas i det skarpa ljuset, eller? Så, frågan lyder, vilka andra ciklider kan jag ha i ett sydamrikanskt akvarium med mycket växter?
    Tack - Azhag
  • Abergoner
    • December 2007
    • 86

    #2
    Ap. arter och dvärgciklider till exempel eller om du gillar lite större fiskar kan du ha Guldsöm, Blåciklider, Altum eller Nyckelhålsciklider.
    Senast redigerad av Abergoner; 13 February 2008, 17:32.

    Kommentar

    • Azhag
      • February 2006
      • 32

      #3
      Ja, guldsömmen är väl en av de vackraste fiskarna som finns, men som säkerligen kommer trasa runt i växterna till det liknar en mixsallad! Nyckelhålen kanske är ett alternativ... Ska kolla djupare i dessa! Tacksam för fler tips!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Jag kör med co2, massor av växter, MH och ett gäng diskus i mitt 960 och det funkar utomordentligt bra. Den enda nackdelen jag kan se är att färgerna på diskusen kanske inte blir 100 i MH-ljus, men å andra sidan så växer det bra!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Azhag
          • February 2006
          • 32

          #5
          Jasså? Jädrans va stort om det hade fungerat! Det är ju diskus å tetror jag vill ha egentligen... Har haft min beskärda del av aggresiva fiskar, och skulle vilja köra lite "mys" en stund nu... =)

          Kommentar

          Arbetssätt...