Vilken discusvariant?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    Vilken discusvariant?

    Vilken discusvariant är det här? Fick för mig att det var Pigeon Blood, men såg likadana i en annan affär, som såldes som Marlboro Red, vilken är det? Se´n har jag för mig att t.ex Red Dragon och Pigeon Blood är samma variant, men av olika kvalitet?
    Bifogade filer
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri
  • felix_ragnar
    • August 2006
    • 1424

    #2
    Jag skulle gissa på marlboro red.
    Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Oavsett vilket så leker de just nu
      Bifogade filer
      Senast redigerad av Shepard; 12 February 2008, 21:13.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • rick
        • April 2005
        • 1012

        #4
        Marlboro Red är det.. Pidgeon är mycket spräckligare.. Hur stora är dom? 15cm?
        / Rickard

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Dålig på ögonmått, men hanen är kanske ca 20 cm, och honan ca 15 cm.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • rick
            • April 2005
            • 1012

            #6
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Dålig på ögonmått, men hanen är kanske ca 20 cm, och honan ca 15 cm.

            Trevligt. Hade själv ett likadant par förut som la ägg en gång varannan vecka. Nu är tyvärr bara honan kvar. Hon fortsätter spotta ut ägg men tyvärr ingen som vill leka med henne av de andra diskusarna. Men jag hoppas på tag på en marlborohane för en hyffsad peng så ska det nog bli befruktat igen.
            / Rickard

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #7
              Jag hade ett liknande par för några år se´n, som i och för sig kan ha varit Pigeon Blood, som lekte en gång i veckan, men aldrig lyckades kläcka äggen. Det, och att särskilt honan var rejält aggressiv mot scalarerna, gjorde att jag tröttnade på dem, och sålde dem. Det turkosa paret jag har bilder på i mitt galleri fick fram frisimmande yngel några gånger i ett akvarium, se´n flyttade jag dem, och de fortsatte leka, men det blev aldrig några yngel. Honan lekte förmodligen ihjäl sig.
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • kaj.p
                • June 2002
                • 2952

                #8
                Marlboro Red är urvalsodlade lite rödare pidgeon. Dvs även Marlboro red är en pidgeonvariant som nästan alla röda. Undantagna är linjena av röd diskus som kommer ur brun. Typ Red Rose, Samerah, Red Cover etc
                Här en Red Cover
                Bifogade filer
                Nordiska Diskus Sällskapet
                Hallandsakvaristerna
                BAK Gcg Maf NCS

                Kommentar

                • Shepard

                  • March 2003
                  • 13992

                  #9
                  Hehe, alla dessa varianter, med mer eller mindre fantasifulla namn. Men den var snygg, även om vildformerna är snyggast.
                  "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                  Min profil
                  Mitt galleri

                  Kommentar

                  • Whistler84
                    • November 2007
                    • 850

                    #10
                    Usch vad sugen man blir på att skaffa sig ett gäng!

                    Micke_A: Du skrev att dina tidigare bråkat med dina scalarer. Är det vanligt? Jag har ju 2 stora och tre små scalarer i ett 450L, funderar på om man ska försöka få tag på ett litet gäng diskusar också.

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #11
                      Ursprungligen postat av Whistler84
                      Usch vad sugen man blir på att skaffa sig ett gäng!

                      Micke_A: Du skrev att dina tidigare bråkat med dina scalarer. Är det vanligt? Jag har ju 2 stora och tre små scalarer i ett 450L, funderar på om man ska försöka få tag på ett litet gäng diskusar också.
                      Tja, vanligt vet jag inte, men de är ju ciklider, och revirhävdande. Honan jag nämnde jagade scalarerna när de lekte. Hade några mindre discusar för länge se´n, och om jag minns rätt, så blev en av dem aggressiv mot scalarerna, utan synbar anledning. De är ju rätt hierarkistyrda, med en uttalat dominant individ, om jag fattat rätt, och då kan nog scalarer, likväl som andra discusar, få slängar av sleven.

                      Men det finns nog inget som hindrar att du skaffar discus till ditt 450-liters
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...