En vit "finne" på mina diskus...!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Totmes
    • December 2007
    • 181

    En vit "finne" på mina diskus...!

    Såg till min förundran igår att två av mina diskusar har fått en (1) liten vit "finne" på exakt samma ställe. Precis mellan simbröstfenan och ryggfenan på vänster halvan av fisken! Är det en sjukdom....eller?
    Dom verkar annars må bra. Och går i ett 29c - 450L kar med fina vatten-värden.

    Någon som vet........?
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Första stadiet till Hole in the head diseases. Kör en flagylatbehandling .ex eSHa hexa ex eller Seral Flagellol. o Mata sedan näringsriktigt.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Albinfiskare
      • November 2007
      • 1399

      #3
      Ursprungligen postat av Totmes
      Såg till min förundran igår att två av mina diskusar har fått en (1) liten vit "finne" på exakt samma ställe. Precis mellan simbröstfenan och ryggfenan på vänster halvan av fisken! Är det en sjukdom....eller?
      Dom verkar annars må bra. Och går i ett 29c - 450L kar med fina vatten-värden.

      Någon som vet........?

      Tror två av mina skalare hade ngt liknade...

      de fick en "finne" vid huvudet och så svällde deras ögon lite, efter en dag så låg de på bottnen och sprattlade lite de små stackarna fick avliva

      Kommentar

      • Totmes
        • December 2007
        • 181

        #4
        "Finnen" är borta och fisken verkar må bra fast jag inte har medicinerat. Så vi får se hur det tar sig...

        Kommentar

        Arbetssätt...