Blanda scalarer med levande födare o guramis samt andra ciklider

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    Blanda scalarer med levande födare o guramis samt andra ciklider

    Har som jag berättat fått flertalet koi scalarer och flameback red scalarer.
    Köpte även på mig några ungdjur i 5kr storlek.
    Kan jag blanda dessa scalarer som växer med mina andra scalarer som är nästan fullvuxna eller kan jag köra de små i ett akvarium på 90liter tillsammans med guramis, spenopsmollys, blodtetra och ett gäng ancisturs yngel?

    Gör jag bäst i att Ha de olika scalar varianterna för sig eller ska de gå i grupp blandat om vart annat?
    Frånvarande nu mera men här ibland.
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #2
    Skalarerna själva bryr ju sig inte om vad de andra har för färg. Om du inte har något emot att två olikfärgade fiskar parar ut sig så är det ingen fara att ha dem ihop.

    Se bara till så att de små får sin mat ordentligt, här hemma hos mig har jag märkt att de större gärna jagar undan de små när det är dags att äta.

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #3
      Oki.
      Tackar whistler84 för snabbt svar.
      Men jag kan alltså köra med de små i en sällskapsbalja med guldguramis(14cm) blodtetror(6st), spenops molly(13st)???? utan problem?

      Eller ska jag dela på de små scalarerna och köra i ett 106liter med liten egyptiskmunruvare och ancistrus?
      Vill gärna ha de mindre scalarerna under uppsyn så jag ser hur de mår.
      De stora går nu i sina 240liters baljor med de olika färgvarianterna för sig efter som jag vill ha samma genetik om de ynglar inte någon gatukorsning.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag har scalarer i lite olika storlekar tillsammans, med nyckelhål, tuppkammar, kejsartetror, stänktetror, och malar. Det verkar funka bra, även de minsta scalarerna tar för sig vid matningarna.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...