Diskus ägg!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumis
    • December 2006
    • 118

    Diskus ägg!!

    Hjälp, vet inte vad jag skall göra nu..

    Min pump i diskuskaret har jag tyckt vart så dålig idag så jag tog upp den och gjorde rent den i en spann med akvarievatten när jag endå gjorde ett vattenbyte. Upptäckte då att på ena sidan av pumpen sitter det en massa diskusägg!!? Satte ihop pumpen försiktigt och la ner den på samma ställe igen. Två av mina diskusar simmade dit direkt och började vakta igen. Nu till min fråga: Förstörde jag äggens utveckling när jag tog upp pumpen??
    Satte ner en annan på andra sidan som nu får gå, för deras val av placering av äggen var ju inte det mest lyckade.

    Usch, dumma mig.. skall hedanefter kolla jätte noga på pumpen.

    Hanna/ Lärt sig en läxa för livet.
    Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Ursprungligen postat av Pumis
    Hjälp, vet inte vad jag skall göra nu..

    Min pump i diskuskaret har jag tyckt vart så dålig idag så jag tog upp den och gjorde rent den i en spann med akvarievatten när jag endå gjorde ett vattenbyte. Upptäckte då att på ena sidan av pumpen sitter det en massa diskusägg!!? Satte ihop pumpen försiktigt och la ner den på samma ställe igen. Två av mina diskusar simmade dit direkt och började vakta igen. Nu till min fråga: Förstörde jag äggens utveckling när jag tog upp pumpen??
    Satte ner en annan på andra sidan som nu får gå, för deras val av placering av äggen var ju inte det mest lyckade.

    Usch, dumma mig.. skall hedanefter kolla jätte noga på pumpen.

    Hanna/ Lärt sig en läxa för livet.
    Nej säkert inte men om pumpen har varit igång har säkert pumpen gjort det. Dvs hannens mjölke sugs in i pumpen istället för o hamna där den skall vara.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • Pumis
      • December 2006
      • 118

      #3
      Tack för snabbt svar kaj.p Okej, då förstår jag.. himlans då. Men kul att se diskusägg hemma för första gången.. Då hoppas jag på bättre lycka nästa gång!

      /Hanna
      Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

      Kommentar

      Arbetssätt...