Fjärilsciklidyngel, artemia för stort?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ubjs
    • April 2007
    • 192

    Fjärilsciklidyngel, artemia för stort?

    Hej

    Det verkar som att artemia är alldeles för stort för nykläckta Fjärilciklidyngel?
    Dom simmar runt i artemian men äter ingenting, vad jag kan se.
    Honan äter dock.

    Hittade den här artikeln på nätet där det konstateras samma sak:

    men alla svenska artiklar om Fjärilsciklider rekommenderar artemia?

    Mvh UB
  • Radioaktiva Räkor
    • May 2007
    • 1760

    #2
    Liquifry finns ju annars i välsorterade zooaffärer.

    //C
    With a licence to krill!
    Inte alltid arg och bitter, håll nu käft och läs min twitter.

    Kommentar

    • mayday
      • November 2005
      • 2085

      #3
      Dom rekommenderar nog Nykläckt artemia som du kläcker själv .. inte vuxna frusna
      ______________________________________________

      "Never underestimate the power of stupid people in large groups."

      Kommentar

      • ubjs
        • April 2007
        • 192

        #4
        Klart att Artemian är nykläckt. Jag ger dock också lite frusen artemia till föräldrarna och malarna.
        Hittade lite mer info om Artemianapulier, dom ska finnas i minst 4 olika storlekar där den minsta är den dyraste. Så jag får nog försöka få tag i mindre.

        Mvh UB

        Kommentar

        • onlyme

          #5
          Testa med Seramicron! Blöt det och sug upp i spruta och kör ner det över stimmet. Behövs ytterst lite av seramicronen då den är dryg. Hoppas det fungerar:-)

          Kommentar

          • ubjs
            • April 2007
            • 192

            #6
            Hittade en produkt från JBL. En liten flaska kommer tyvärr inte ihåg vad det hette. Man droppar några droppar i lite vatten och rör om. Sedan kan man spruta ned det över ynglen. Verkar funka, dom såg ut att äta av det. Snart ska dom väl kunna ta Artemia, om dom överlever. Bara att hålla tummarna.

            Mvh UB

            Kommentar

            • Ken Olofsson
              • November 2006
              • 8014

              #7
              Ursprungligen postat av onlyme
              Testa med Seramicron! Blöt det och sug upp i spruta och kör ner det över stimmet. Behövs ytterst lite av seramicronen då den är dryg. Hoppas det fungerar:-)

              funkar "hyfsat" på de flesta småyngel.

              dock kan det skita ner karet ganska rejält om man sprutar på för mycket.

              vilket innebär lite tätare vattenbyten.....men det kan det kanske vara värt.
              Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
              Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

              Kommentar

              Arbetssätt...