Scalaryngel -Hur ofta mat ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • smj
    • September 2007
    • 10

    Scalaryngel -Hur ofta mat ?

    Hej !
    Mina guldscalarer la rom förra måndagen=),flyttade dem tilleget 40L kar dagen innan. NU har jag ett helt blad fullt med yngel , ca 40-50st som inte har mycket till gulsäck kvar. Mamma och pappa har flyttat dem flera gånger, nu när några simmar utanför bladet hämtas dom och blir utspåttade på bladet igen...hur länge gör de så (är nu 9 dygn sedan rommen lades)??? Hur mycke och hur ofta ska de ha mat ????
    Tacksam för hjälp.
    /smj
  • smj
    • September 2007
    • 10

    #2
    Är det ingen som vet....?????????......har artemia i kylskåpet (konserverad på burk).........................men hur ofta ska de ha ???????
    Tänkte ni kunde få njuta lite av mina små underverk...la ut dem på hemsida: http://home.brikks.com/madde62/ ..............................

    Kommentar

    • PowerSteffo
      • March 2007
      • 174

      #3
      Efter ca 2 dagar frisimmande bör du mata dem 2 - 3 gånger per dag, kanske mer. Nykläckt artemia skall vara det bästa för dem. Men jag har även fött upp mina med Sera Micron pulver foder och liquid artemia. Går bra det med.
      Lycka till.

      /Stefan

      Kommentar

      • smj
        • September 2007
        • 10

        #4
        Tackar så mycket för svaret. NU när jag kom hem simmar de.....ett helt moln....mamma o pappa tar de som avviker från molnet i munnen och spottar ut dem på varandra,,,,hur gulliga som helst. Ska försöka byta vatten nu, utan att få upp yngel...hur det nu ska gå till.......
        /Madde

        Kommentar

        • firefox75
          • April 2007
          • 1806

          #5
          Sätt en nylonstrumpa över insuget
          Frånvarande nu mera men här ibland.

          Kommentar

          • smj
            • September 2007
            • 10

            #6
            Tackar, ska försöka det. Men de ynglen som hade kommit in i pumpen,,,,,,kan de ha blivit kläckta där ? Föräldrarna hämtar ju ynglen nu när de simma och spottar ut dem på varandra,,MEN de som var i pumpen tar de bara in i munnen och spottar ut lika snabbt på samma ställe ??????

            Kommentar

            Arbetssätt...