Scalarefärg....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LadyM
    • December 2007
    • 96

    Scalarefärg....

    Jag har försökt att hitta vilken färg Orginal scalarerna har. Hittar inget på detta, kan någon berätta?

    //Malin
  • Whistler84
    • November 2007
    • 850

    #2
    En sökning på "scalare vildfångad" gav följande:

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Vildformen brukar kallas gråscalare, och är silvergrå med fyra svarta ränder.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • LadyM
        • December 2007
        • 96

        #4
        Haha, Jag fick också fram den när jag sökte men trodde liksom inte att det var en riktig vildis

        Ok men nu vet jag Tack!

        Kommentar

        • Ken Olofsson
          • November 2006
          • 8014

          #5
          Ursprungligen postat av Micke_A
          Vildformen brukar kallas gråscalare, och är silvergrå med fyra svarta ränder.

          det beror nog lite på om man menar den vanliga scalaren eller leopoldivarianten, allmänt kallad spetsnos.

          Den har 7 ränder.

          Mina VF har det iaf.
          Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
          Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Tja, eftersom hon frågade vilken färg originalscalaren har, så menade hon nog den enda arten som det finns framavlade varianter av. Se´n har väl även Pterophyllum leopoldi bara fyra svarta ränder som är skarpa, de andra ränderna är väl bleka, och syns väl inte alltid, om jag minns rätt?
            Senast redigerad av Shepard; 15 January 2008, 16:07.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            Arbetssätt...