Oscar "problem"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lundh71
    • August 2005
    • 4

    Oscar "problem"

    Hej har två Oscar ca: 15-20 cm. De har under en längre tid börjat att gräva en grop i akvariet och håller ofta på att "leka med varandra" dvs de slingrar sig jämte varandra och darrar med fenor osv.
    Nu till min fråga eftersom det inte verkar bli ngt av deras "lek" så undrar jag om jag kanske har två av samma kön och om de trots att de är av samma kön kan uppvakta varandra ändå? Ganska ofta står de också med vidöppna munnar mot varandra och försöker bita sin "kompis". Kan inte se ngn skillnad på dem, båda är otroligt lika varandra men coola.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    För några år se´n hade jag faktiskt två påfåglar som jag trodde var ett par. De grävde och höll på ett bra tag, tills båda la ägg. Så två honor kan uppvakta varandra, och "leka", och det är inte bara påfåglar som gör så. Det är mer eller mindre omöjligt att se nå´n könsskillnad på påfåglar, även om vuxna hanar, som är brukligt bland ciklider, förmodligen är större än honor. Dina är bara halvvuxna än så länge.
    Senast redigerad av Shepard; 14 January 2008, 03:20.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    Arbetssätt...