Blå fjärilsciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olfi
    • January 2007
    • 174

    Blå fjärilsciklid

    Hur ser dessa fiskar ut? Nån som möjligtvis har ett foto?
  • Thomas&Anna
    • January 2006
    • 1030

    #2
    Jag hittade denna bilden vet ej om det är rätt.


    Thomas
    Thomas & Anna

    www.annaothomas.com

    Kommentar

    • Olfi
      • January 2007
      • 174

      #3
      Jag har också sett den där.. Men den är ju inte så annorlunda den vanliga fjärilen Förresten, den fjärilscikliden på som visas på zoopets artbeskrivning är mycket starkare i färgerna än de flesta fjärilarna i butikerna.. Brukar fiskarna färga ut sig senare eller är vissa blekare i färgerna?

      Kommentar

      • Öronräv
        • March 2007
        • 754

        #4
        De brukar färga ut så, mina var väldigt bleka i butiken, nu ser de ut precis som på bilden i artbeskrivningen
        There is a windmill in my beard; Your argument is invalid.

        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1277734

        http://oeronraev.bilddagboken.se/

        Kommentar

        • Trollsvans
          • November 2007
          • 1118

          #5
          Mina färgade ut ordentligt när de fick "svartvatten" och lite dämpad belysning... räkmix lite då och då sägs bättra på utfärgningen. Nu är huvudet intensivt rött på både hanen och honan.
          Senast redigerad av Trollsvans; 02 January 2008, 15:34.
          //Troll

          Har man satt yxan i båten, får man ro som fan.
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1052011

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            "Blå fjärilsciklid" är normalfärgad fjärilsciklid. Det är för att skilja den från de gula, röda, och albino odlingsformerna.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Olfi
              • January 2007
              • 174

              #7
              Jahaa.. Men idag när jag var i akvariebutiken så hade dom skyltat för "Fjärilsciklid blå" tyvärr var de inga kvar, men saken är den att det finns vanliga fjärilar där också vilket var något annat.. Jag pratade t o m med en ur personalen om det

              Kommentar

              • Azur
                • March 2003
                • 12946

                #8
                "Blå fjäril" kommer från engelska namnet "Blue Ram" eller "German Blue Ram", vilket är deras namn på naturformen av vanlig fjäril. De ser ut precis som vilka fjärilar som helst, för det är precis vad de är.
                Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                Kommentar

                • Olfi
                  • January 2007
                  • 174

                  #9
                  Här hittade jag bilder på "blue ram".. Kan det vara nåt?

                  We offer you the most extensive company catalog in Australia. On our site there are more than 1,500,000 companies with full contacts, reviews, photos and other information.


                  (gå ner en bit på sidan så finns bilder där)

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Den ser bara livrädd ut - den är ju i ett fotoakvarium på en utställning. Det är säkert därför den är så blek.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • Olfi
                      • January 2007
                      • 174

                      #11
                      Är du säker på det? Det är väl möjligt att det bara är ännu en avelsform.. Om inte annat borde ju personalen på zoobutiken ha koll på det. För de blåa och de vanliga var INTE samma sak

                      Kommentar

                      Arbetssätt...