vilken filter är bäst som passar alla typ fiskar o som rengör vatnet väldigt bra o hörs inte o jag undrar om det ska vara inne filter eller ute filter?tack i förhand!![]()
vilken filter är bäst som passar alla typ fiskar o som rengör vatnet väldigt bra o hörs inte o jag undrar om det ska vara inne filter eller ute filter?tack i förhand!![]()
det beror på hur stort akvariet är. zoo butiken hjälper dig säkert.
men ett ytterfilter rekomenderas varmt fast det är lite dyrare
skicka pm till mig om ni vill veta hur man sponsrar en gammal gubbes pension.
Ytterfilter är bäst men dyrt,vi har fluval 4+(innerfiler) bra filter till bra pris.Du kan ju försöka hitta ett begagnat ytterfiler.
Thomas
men vilken ute filter är bäst kan ni non namn o nummer?
Eheim 2215, 2217 (dessa med dubbelkranar) samt 2026 eller 2028.
2217 och 2028 är ganska kraftiga (många liter per timme) men helt möjliga att använda, har själv ett 2217 till ett 160-liters.
Förvisso fick jag strypa ner den lite i början, men med det har man förutsättningarna att växa en del i storlek på avarierna utan att behöva köpa nytt filter![]()
Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !
Haft Eheim 2217, perfekt med dubbelkranar vid rengöring, till 70L. Strypt dom med första kranen.Lite overkill iofs men 2215 kan ju vara lämpligare
Senast redigerat av eriahl den 2006-09-14 klockan 16:11.
detta filter är väldigt Tyyyysssst.....och användarvänligt!!
http://www.eheim.com/ecco.htm
[quote=åheim;844487]detta filter är väldigt Tyyyysssst.....och användarvänligt!!
h
ttp://www.eheim.com/ecco.htm[/quote
ja verkligen jag tänkt o froga om en tyst pump ibland kan inte sova för jag har en inne pump av en okänd märke som va billigt,men jag har kollat på hemsida eheim men det va mycket o välia vilken är tyst väldigt bra pump som passar bode små o stora akvarier?