Kjells akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Guy Palm
    • March 2002
    • 5720

    Ursprungligen postat av Lasse
    Nej ingen sminkkurs - han är ju personen som i alla tider gett den osminkade verkligheten ett ansikte! Däremot en charm-kurs - det skulle han behöva (och vi andra med)

    MVH Lasse
    Griniga gamla gubbar
    Guy
    ,Poecilia,SKS,GOC,

    Kommentar

    • ize
      • May 2004
      • 612

      Det här måste jag bara se irl .. tror i snart kommer att se en ny medlem i zoopet väst (och guld..)
      Trygg nog att acceptera det jag inte kan förändra, styrka att förändra det jag kan, och förståndet att inse skillnaden.

      Amor vincit omnia

      Kommentar

      • tummen
        • March 2005
        • 5199

        Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
        Ännu återstår dock mycket innan jag kan fylla på vatten - de två breda mittstagen är ännu inte ditlimmade och kommer inte heller att bli detta innan jag fått ditt bakgrunden. Bakgrunden kommer också att bli en specialbeställd BTN och det kommer att dröja åtskilliga veckor innan den är färdig och sedan måste jag åka upp med ett släp till fabriken i Kopparberg och hämta den.
        Därefter skall mittstagen limmas (sedan måste jag vänta ett par veckor innan jag fyller akvariet), belysning och filter installeras etc.
        Specialbeställd BTN-bakgrund, jo jag tackar jag, tänk om man hade haft råd med det...? Jag kommer (också) gärna förbi och tittar när det är färdigt....och naturligtvis på resten av källarlokalen...hur går det med räkorna? En framtida inbjudan till besök i källaren antar jag att man kan läsa om i Väst-tråden framöver?????
        Vill du kunna fylla akvariet tidigare kan du få lite skitigt vatten som starter av mig...., men jag antar att du inte tar någon risk nu när du kostar på dig detta jättebygge, och då har du ju även tid att vänta in en bra vattenkvalitet....
        Senast redigerad av tummen; 11 July 2007, 11:05.
        Thomas "tummen" Wallén

        Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          Det här måste jag bara se irl .. tror i snart kommer att se en ny medlem i zoopet väst (och guld..)
          Nej det är ingen tvekan om att detta akvarium kommer att bli "gold" värt

          Specialbeställd BTN-bakgrund, jo jag tackar jag, tänk om man hade haft råd med det...?
          Som man bäddar får man ligga

          En framtida inbjudan till besök i källaren antar jag att man kan läsa om i Väst-tråden framöver?????
          Sure

          men jag antar att du inte tar någon risk nu när du kostar på dig detta jättebygge, och då har du ju även tid att vänta in en bra vattenkvalitet....
          Det verkar som om många andra är bra mycket mer stressade än jag när det gäller att få igång akvariet
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Maria - Sjöjungfru

            • January 2004
            • 4236

            Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Det verkar som om många andra är bra mycket mer stressade än jag när det gäller att få igång akvariet
            Så dom inte tar ett par 2-3 år på sig menar du det är jag behägen att hålla med om
            Senast redigerad av Maria - Sjöjungfru; 11 July 2007, 11:49.
            Maria - Sjöjungfru

            Kommentar

            • Kjell Fohrman
              Administrator

              • December 2001
              • 48148

              Ursprungligen postat av Maria - Sjöjungfru
              Så dom inte tar ett par 2-3 år på sig menar du det är jag behägen att hålla med om
              Den som väntar på något gott......
              Akvaristiska hälsningar
              Kjell
              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                Den som väntar på något gott......
                ...Väntar alltid för länge...

                Kommentar

                • Maria - Sjöjungfru

                  • January 2004
                  • 4236

                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Den som väntar på något gott......
                  ....väntar alltid för länge
                  Maria - Sjöjungfru

                  Kommentar

                  • Maria - Sjöjungfru

                    • January 2004
                    • 4236

                    smurf
                    Maria - Sjöjungfru

                    Kommentar

                    • Mats Bryzell

                      • February 2007
                      • 18956

                      Två själar, en tanke

                      Kommentar

                      • Lenmar
                        • February 2004
                        • 6154

                        Ursprungligen postat av tummen
                        Jag kommer (också) gärna förbi och tittar när det är färdigt....
                        Åh... nu e du igång å pratar igen.. bara hotar och hotar och hotar om att du skall bli med sen blir det aldrig nåt av ändån ju??
                        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                        Kommentar

                        • tummen
                          • March 2005
                          • 5199

                          Ursprungligen postat av Lenmar
                          Åh... nu e du igång å pratar igen.. bara hotar och hotar och hotar om att du skall bli med sen blir det aldrig nåt av ändå ju??
                          Pratar och hotar??? ja kanske det, om tiden bara var töjbar så.... Men jag VILL ju komma och vara med på fler utflykter, det VET du ju!!? Jag kan väl inte hjälpa att det alltid krockar med när släkten (é värst?) kommer på besök....och var höll ni hus när jag var på auktionen i Malmö???? Jasså, ni kanske hade nå´t däruppe i storsta´n som drog mer? Nej, du/ni skall veta att jag GÄRNA skulle komma oftare, men TIDEN räcker oftast inte till allt man vill.....jag har ju en bit att åka också. Men källarprojektet har man ju hört mycket om men inte sett nå´t av så det blir helt klart prioriterat när det kommer.
                          Thomas "tummen" Wallén

                          Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                          Kommentar

                          • MagicFingers
                            • November 2003
                            • 3136

                            Ursprungligen postat av tummen
                            och var höll ni hus när jag var på auktionen i Malmö????
                            hallå ja?..!..
                            Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                            Nunc Est Bibendum

                            Kommentar

                            • Kjell Fohrman
                              Administrator

                              • December 2001
                              • 48148

                              Ett foto till.
                              Jag har sågat till några "klippmoduler" och hängt upp provisoriskt. Det blev rätt hyfsat tycker jag - även om kortet blev väldigt platt pga av att blixten är slagen framifrån.
                              Nu kommer jag inte att kunna göra så mycket mer innan jag vet vad det blir som hamnar på gaveln längst in.
                              Jag har också specialbeställt 3 stora rötter från en grossist i Tyskland som jag förhoppningsvis har här inom ca 14 dagar
                              Bifogade filer
                              Akvaristiska hälsningar
                              Kjell
                              Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                              Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Det där ser ju riktigt mulligt ut!
                                Ja, att det blir plattare och ser rörigare ut på bild har jag erfarenhet av - det är svårt att förmedla djupet med bilder - kan dock bli lättare sedan när det blir vatten i karet, då vattenbrytningen tycks förmedlas bättre på bild.
                                Ser fram emot fortsättningen med rötterna. Spännande!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...