Javascript Menu by Deluxe-Menu.com Storlek på reaktor och pump?
Zoopet
Företagsannonsera | Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem

+ Svara på ämne
Resultat 1 till 13 av 13

Hybridvisning

Standard

Skall försöka modda ihop något med min fluval 304, problemet är att jag har en ytvattenrenare kopplad till insuget på fluvalen så insuget sker dels vid ytan dels vid botten.

Botteninsuget är dolt bakom växtmassan, att räkna bubblor där är inte att tänka på, nåja får försöka fixa till en separat bubbelräknare.

190L Trigon SA Powered by Co2
    112L Snäcklekare

Standard

problemet är att jag har en ytvattenrenare kopplad till insuget på fluvalen så insuget sker dels vid ytan dels vid botten.
    Om det är en Eheim surface-extractor så brukar jag bara klämma in CO2-slangen mellan gallret där nere och sätta en tunn skumplastbit ovanför ledningen till pumpen. CO2-bubblorna slår då i skumplasten och sugs in i pumpen.
    http://www.defblog.se
    "Stop trying so hard. He doesn't like you. Jesus, don't kiss an ass if it's in the process of shitting on you." [Justin's dad]

Standard

Har klurat lite på problemet, jag har ett AM TOP ytterfilter i garderoben och funderar på att dra i gång det och använda som reaktor.

Frågan är om det kan bli för mycket med 2 ytterfilter för mitt lilla akvarium, vattencirkulationen går alltid att lösa (strypning på trycksidan), men det jag funderar över är om det kan bli för mycket av det goda när det gäller filtreringen ?

112L Snäcklekare

Standard

Det kan aldrig bli för mycket filtrering vad gäller nitrifikation osv, däremot kanske cirulationen kan bli lite väl häftig men det borde som du säger gå att lösa genom strypning av utblåset.
    http://www.defblog.se
    "Stop trying so hard. He doesn't like you. Jesus, don't kiss an ass if it's in the process of shitting on you." [Justin's dad]

Standard

Okej, tackar, då dammar jag av det och fyller med biosubstrat och matar med Co2, dagens pyssel är ordnat

112L Snäcklekare

Standard

Jodå, bägge filtren är igång nu med uppborrade strilrör så det är relativt lugnt i akvariet, AM TOP:en käkar Co2 så jag har sänkt bubbeltakten,tror jag kommer att få bättre upplösning nu, får kolla senare vad PH hamnar på.

112L Snäcklekare

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB