Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 65

Ämne: Akvariumbygge

JeBoro
    Guest

Smile Akvariumbygge

Tjena!

Är på väg att köpa hus och ska då bygga ett riktigt stort akvarium.
    Tänkte kolla om någon kan hjälpa mig med hur det är smidigast att
    bygga det. Om man ska gjuta eller bygga i glas eller något annat material.
    Måtten jag har tänkt mig är 4 m långt 70 cm djupt och 1 m högt.

Standard

Tänk på att om det är 1 meter djup så är det ganska svårt att fixa saker tex växter nere på botten, jag skulle göra det högst 70 högt.

jag kan tyvärr inte svara på hur du bäst bygger det.

Hoppas du får någon som hjälper dig!!
    Liten men naggande god!

JeBoro
    Guest

Standard

Tack norskfisk, har inte kollat alla länkar än men har fått mycket information.
    Stort tack

Standard

Jag tror att det kanske skulle bli lite tjusigare om du hade 1 meter djup som på höjden. 70cm kanske gör så djupet ser lite litet ut? Bara en tanke.

Önskar att också få bygga nåot liknande i framtiden. Men, får nog börja med huset först Dokumentera gärna ditt bygge och dina tankar. Det vore riktigt intressant att få ta del av.

Lycka Till...!
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

JeBoro
    Guest

Standard

Tjena Gimbo!

Husköpet gick åt skogen och med det akvariebygget. Men den dagen jag får tag i ett hus och jag kan börja bygga lovar jag att dokumentera bygget.

Standard

Citat Ursprungligen postat av JeBoro
    Tjena Gimbo!

Husköpet gick åt skogen och med det akvariebygget. Men den dagen jag får tag i ett hus och jag kan börja bygga lovar jag att dokumentera bygget.
    Ajaj... Det var synd! Men, får hålla tummarna för bättre lycka nästa gång. Hus ska man ha nån dag

JeBoro
    Guest

Standard

Ja och ett bamseakvarium. Som en kul grej frågade jag ett företag i Uppsala som heter Akvariemiljö som bygger akvarium hur mycket det skulle kosta om dom byggde detta kar åt mig. Skulle få svar denna veckan men har inte fått nåt, men antagligen skulle det bli svindyrt.

Standard

Jo, akvarie är lika självklart som att ha toalett
    Återkom gärna med deras prisförslag. Skulle vara kul och veta vad det kostar att anlita.

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gimbo
    Jo, akvarie är lika självklart som att ha toalett
    f*n ja visst de lägenheten min e felbyggd

JeBoro
    Guest

Standard

Jag hoppas att dom svarar nästa vecka. Och får man ett pris kan man ju räkna på om man kan göra det billigare själv.

JeBoro
    Guest

Standard

Tänkte bara säga att jag har inte fått något pris än.

JeBoro
    Guest

Standard

Inget svar än, dom väntar på svar från sin leverantör säger dom.

JeBoro
    Guest

Standard

Tjena!

Nu har jag fått svar. 65000:-, visste att det skulle vara ett dyrt bygge men trodde aldrig att det skulle kosta så mycket. Det får bli att fundera ut något eget bygge. Lägger man bara hälften av dom pengarna kan man bygga något stort själv.

JeBoro
    Guest

Standard

Jag igen, fattar inte varför detta ska vara så dyrt. globefish tar ca 7500 för sitt 1225L kar. detta är lika högt och 2,5 meter långt. någon som vet nån mer som bygger billiga akvarium?

Standard

jeboro, dom har diverse bortförklaringar: frakten blir så dyr eftersom den är 1,5 m längre, det väger mer, svårare att få igenom dörren osv osv... men om globefish tar 7500 för sitt så borde ju ett kar av din storlek kosta 20000 högst inte ens det...
    Min Zoon 250l Terrarium 250l Akvarium
    Phelsuma Madagascariensis Kochi 1.1
    Måste skaffa mig fler djur!

JeBoro
    Guest

Standard

Det tycker jag med, var ungefär vad jag hade räknat med. hittade en bra sida där dom bygger plywoodakvarier. http://www.malawicichlidhomepage.com...lywoodtank.htm

Standard

kan ju bara säga att det inte är säkrt att hemförsäkringen täcker ett hemmabyggt akvarium så kolla upp de först.

JeBoro
    Guest

Standard

konstruktionen ser ju ganska klen ut. Tveksamt om det håller i längden

Sidan 1 av 4 1 2 3 4 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss