Bra zooaffär i Uddevalla, Vänersborg el Trollhättan?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ÅsaK
    • December 2004
    • 15

    Bra zooaffär i Uddevalla, Vänersborg el Trollhättan?

    Vi ska åka bort över helgen och passerar då Uddevalla, Vänersborg eller Trollhättan. Är det nån som vet om det finns nån bra zooaffär i det området som är värt ett stopp?
  • heeke
    • April 2003
    • 5033

    #2
    Jag är själv från Eskilstuna men var i Udevalla och jobbade i veckan och besökte då "Tropical Zoo" (Lagerbergsg. 10) och "Akvarie- o. Fågelaffären Zoo" (S.Hamng.11), den sista var inte så mycket att hänga i den vissna granen men Tropical var väl OK.
    Däremot rekomenderar jag varmt "Stavre Zoo" (Slättbergsv. 50) i Trollhättan som jag besökte på hemvägen. En mycket trevlig butik i vad jag tror var ett garage till en villa.

    Det kanske finns butiker jag missade på min turné, men det får lokalbefolkinigen i resp. ort hjälpa dig med.
    heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

    Kommentar

    • KE
      • November 2004
      • 356

      #3
      Som heeke sa så tycker jag att du ska besöka Stavre Zoo i Trollhättan. Mycket trevliga och kunniga personer som jobbar där, har köpt en hel del saker där själv.
      Zoonen
      Akvarietorka för tillfället...

      Kommentar

      • ÅsaK
        • December 2004
        • 15

        #4
        Tack för tipsen! Nån som vet om zooaffären på Torp köpcentrum är bra?

        Kommentar

        • heeke
          • April 2003
          • 5033

          #5
          Den på Torp var den enda jag inte besökte i Udevalla, men den är väl så pass lätt att ta sig till att du knappast slösar så mycket tid även om den är dålig
          heeke's blogg :: Näringskalkylator v0.33 :: Volymkalkylator v0.21 :: Galleri

          Kommentar

          • KE
            • November 2004
            • 356

            #6
            Ursprungligen postat av ÅsaK
            Tack för tipsen! Nån som vet om zooaffären på Torp köpcentrum är bra?

            Bra har jag ingen aning om, har endast varit där inne utan att köpt något. Men dom har en del fiskar som jag kan tänka mig i mitt "nya" kar. En som köpte 10 guldfiskar där hade otur skulle jag tro, efter några veckor var det endast en överlevande kvar.
            Zoonen
            Akvarietorka för tillfället...

            Kommentar

            • ÅsaK
              • December 2004
              • 15

              #7
              Det blev ett besök på Stavre i Trollhättan. Det var lite besvärligt att hitta dit, men det var absolut värt en avstickare! Vi är nu lyckliga ägare av 10 vinkeltetror, 4 gröna svärdbärare, 2 calico slöjstjärtar och 2 monster... förlåt, jag menar 2 gigantiska Gabonräkor!
              Senast redigerad av ÅsaK; 17 January 2005, 17:42.

              Kommentar

              • majonss
                • January 2012
                • 4

                #8
                Vargöns zoo rekomenderas stort utbud,trevlig och kunnig allt i en enda affär. Har även annat till olikadjur.
                Han är mycket duktig på fiskar.

                Kommentar

                Arbetssätt...