Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 35

Reg.datum
    jan 2004
    Blogginlägg
    217

Standard Profilbild och avater.

Nu har jag tänkt igen!

När man tittar runt på alla inlägg så är det så himla kul att det är bilder på de som svarar. Alltid trevligt med ett ansikte. Men så är det endel som lägger in annat på dessa bilder.... det år då min tanke börjar snurra..... Borde det vara användarens kort på bilden?

Enligt min mening så ska det vara användarens bild!

Vad tycker ni?
    /Marie.

Min zoon Mina hundar Min Dagbok
    En vis man sa; Det man säger sig inte kunna, det vill man inte...

Standard

Visst tycker jag att det också är trevligast med personfoton, men jag tycker inte att det skall vara någon regel att det måste vara så.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Standard

Avatar är ju om jag inte minns helt fel ett hinduiskt begrepp som betyder gudsbild, alltså som guden väljer att visa sig just för tillfället.

I sin e-betydelse betyder det väl egentligen ungefär samma sak, den bild man vill använda för att presentera sig, inte nödvändigtvis en bild av dig själv. Precis som Vishnu kan göra enligt hinduerna kan ju vi alla, på nätet byta avatar när vi vill.

Men visst, jag kan visa er mitt fagra anlete om ni så önskar, jag har det redan som profilbild.

Ja, jag är en riktig ärkenörd

Reg.datum
    nov 2003
    Blogginlägg
    80

Standard

Tja ska jag vara helt ärlig så tycker jag bäst om att det är bilder på användaren.... vill man inte visa sig eller vara "anonym" varför då lägga upp en bild överhuvudtaget???
    Men samtidigt som detta är min personliga mening så tycker jag inte att det ska tvingas fram.

Ha de!!
    Mvh M.
    Tänk att så lite... kan göra så mycket....
    Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
    Min hemsida om hoyor & pelargoner

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Reg.datum
    jan 2004
    Blogginlägg
    217

Standard

Se där ja! Fler än jag som vill se lite ansikten!

ch1mpy; Tur att detta inte är en hinduiskt forum utan akvaristisk *s* Jag vill gärna se bilden av dig i inläggen i forumet!

Maya; Den tanken slog mig men jag kunde inte med att skriva ut den helt.

Kjell; Det är inte alltid kul att tvinga någon till något.
    /Marie.

Reg.datum
    aug 2004
    Blogginlägg
    1

Standard

Det är väl alltid kul och trevligt att se hur folk ser ut, men jag tycker man får göra som man vill. Fast jag skulle personligen inte vilja se ut som en fisk...
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

Reg.datum
    jan 2004
    Blogginlägg
    217

Standard

Då får du byta bild då Hasse*asg*

Skämt och sido för för jag har tänkt lite på den tanken med.
    /Marie.

Reg.datum
    aug 2004
    Blogginlägg
    1

Standard

Citat Ursprungligen postat av Marie J
    Då får du byta bild då Hasse*asg*
    Öppet mål!
    mvh Hasse
    Det man inte vet, har man ingen aning om.

Standard

Jag använde avataren på JAF forum ett tag - men om man använde självporträtt som jag då gjorde - så blev en del trådar lite för mycket självexponering i längden. Det var trevligt ett tag. Så jag använder inte avatarer för närvarande (i de forum jag kan använda dem).

Och om man tittar på killis.com forum kan det bara vara någon enstaka deltagare som använder självporträtt men nästan vad som helst används i övrigt.

De går att stänga av andras avatarer om man så vill via snabblänkar/redigera alternativ
    Senast redigerat av erikthur den 2005-01-05 klockan 20:57. Anledning: stavfel
    Killies is a lifetime passion
    Min zoon Min artlista Min blogg

<-- Just eating some grilled squid

Reg.datum
    jan 2004
    Blogginlägg
    217

Standard

Men jag tycker det är skillnad på att inte ha en bild alls än att ha en bild på en fisk, ett djur eller något annat.

Personligen tycker jag det är bättre att inte ha en bild alls om man inte vill exponera sig själv.
    /Marie.

Reg.datum
    nov 2003
    Blogginlägg
    80

Standard

Citat Ursprungligen postat av erikthur
    De går att stänga av andras avatarer om man så vill via snabblänkar/redigera alternativ
    Visst kan man stänga av men det innebär juh att man stänger av ALLA avatarer.... och det är inte det vi pratar om här... vissa vill kanske inte se evatarer överhuvudtaget.... och då är denna funktion suverän men när det gäller vad avataren föreställer är den värdelös... man kan tyvärr inte välja om man bara vill se användaren eller om man vill se alla slags bilder....

Att visa upp ett djur eller nått annat är för mig ointressant, att nån har en katt som den människan tycker är söt innebär det att vi andra måste "plågas" av denna??? Denna bild säger juh egentligen inget om den person som finns bakom det som är skrivit, är det inte bättre då att ingen avatar ha???

Nu vet jag att jag låter "elak" men det är inte det jag vill, är bara för att förklara hur jag menar även om det kanske blir i hårda ordalag.
    Mvh M.
    Tänk att så lite... kan göra så mycket....
    Min zoon Mitt Bildgalleri Min Dagbok
    Min hemsida om hoyor & pelargoner

Tempora mutantur nos et mutamur in illis

Standard Eftersom jag har en söt katt...

... som min avatar för tillfället så känner jag mig anmodad att svara. Visserligen hade jag en bild av mig själv förra veckan här på zoopet, men tycker att det är kul att byta bild lite då och då. Hur jag ser ut tycker jag inte borde spela minsta roll för andra här på zoopet. För dom som är nyfikna kan jag skicka ett foto i större storlek. Mejla mig i så fall.
    Tycker inte alls att det är ointressant med andra bilder än på personer och de bilderna säger minst lika mycket om inte mer om personen bakom avataren. Har man en schysst bild på en av sina firrar så talar man ju om inte annat om att man har en sådan fisk, att man är glad och stolt över fisken, att man har bemödat sig om att ta kort på den samt ibland att man besitter photoshop-kunskaper och har kunnat redigera bilden. Det tycker jag säger oerhört mycket. Om man inte förstår vad som ligger bakom bilden så kan man ju alltid fråga... en bild på ett ansikte säger inte så värst mycket tycker jag. Man kan kanske ha åsikter om personen är ful eller snygg, om det är en bra bild och kanske kan man se var den är tagen - men vad säger det? Inte mycket enligt min mening.

Vad man väljer att ha för avatar är högst personligt. Man kanske vill ge en bild av vem man är utan att lägga ut sitt ansikte. Man kanske t.o.m. har dåligt självförtroende för hur man ser ut, eller t.o.m. i extrema fall har skyddad identitet. Det kan finnas miljoner skäl till att man väljer att lägga ut en annan bild än en på sitt eget ansikte. Att börja tala om att zoopet bör ha med regler för hur avatarer bör se ut tycker jag är ganska oförskämt och aningslöst.

En annan fråga jag ställer mig är varför i hela fridens namn man bryr sig så mycket om det och varför man känner sig plågad av en bild på en katt? Det kanske till och med finns dom som känner sig plågade estetiskt av alla fula bilder som läggs upp som avatarer? Vad vet jag?

Hur som helst, jag är medveten om att även dessa ord kan låta hårda, men jag tycker nog att det är upp till var och en att bestämma vad man vill använda som sin avatar. Sedan kan man formulera sig på ett annat sätt också, till exempel "jag skulle tycka det vore kul om fler lade in porträtt av sig själva som avatarer. Här har ni min bild, den är tagen på...." etc. Inte prata om att människor "ska"....

Vänliga hälsningar från Lenita
    som med största sannolikhet kommer att byta sin avatar åtskilliga gånger de följande veckorna och månaderna...
    PS: storyn bakom katten finns också tillgänglig för de som är mer intresserade av vem jag är som person och inte av hur jag ser ut

Standard

Håller med det Lenita skrev. Har själv ingen avatar för tillfället, och kommer förmodligen inte ha det heller. Det finns dessutom möjligheten att lägga upp en profilbild, så de som är nyfikna på hur man ser ut kan kolla om man inte råkar ha ett porträtt som avatar.
    Ja, jag vet att jag inte kan stava....
    Min zoon

muppinss avatar
    Reg.datum
    sep 2002
    Blogginlägg
    288

Standard

Jag kände att jag också behövde skriva ett litet inlägg nu...
    Hade innan en bild på en av mina fiskar som avatar förut, men allt gjordes ju om och man fick lägga in bilderna på nytt och jag hade tyvärr inte sparat min bild...
    Måste också erkänna att jag också tycker att det är roligare med en bild på sig själv som avatar, det är ju alltid trevligt att få ett ansikte på folk man diskuterar med. ( även om det inte spelar någon som helst roll egentligen )
    Men så finns det ju faktiskt folk som inte vill ha en bild på sig själv.
    Som jag till exempel....
    Jag tycker att jag är fruktansvärt ful och att se en hemsk bild på mig själv varje gång jag skriver ett inlägg skulle nog göra att jag aldrig skrev ett inlägg här igen.
    Då känns det lite tråkigt om man skulle ha regler för vad man får ladda upp för bilder till sin avatar...
    Ok, jag skulle ju kunna strunta i att ha en avatar, men jag vill ju också ha en trevlig liten bild...utan att bli påmind om hur hemsk jag ser ut varje gång jag skriver ett inlägg eller kollar min profil.
    /muppins

Standard

Var ställer man in sin avatar? Jag har inte något val i "redigera avatar" ?

MVH
    -Låt din hobby bli en besatthet. /Gimbo.

Standard

Det är bara Zoopet Gold medlemar som kan ha avatars.
    Ja, jag vet att jag inte kan stava....
    Min zoon

Standard

Citat Ursprungligen postat av Gimbo
    Var ställer man in sin avatar? Jag har inte något val i "redigera avatar" ?

MVH
    Bara Gold-medlemmar kan lägga in avatarer

Sedan till huvudfrågan - som jag skrev tidigare så tycker jag att det är trevligast med ett personfoto (helst porträtt) men det handlar ju mest om ett personligt tyckande - vi kommer inte att införa några regler om att det måste vara så.
    Vill man lägga in ett foto på sin katt. sina fiskar etc. eller vad det nu är så står det en fritt - förutsatt att man är Gold-medlem förstås
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

Lightbulb

Jag tycker det är upp till var och en vad man väljer som avatar!
    Visst é det trevligt att få ett ansikte på forumdeltagarna, men det funkar ju bra även utan.
    Dessutom kan man ju lägga in en profilbild i profilen där den som är intresserad kan gå in och kika!
    Maria - Sjöjungfru

Standard

Jag har skrollat genom avatarerna tom de som har avgett 100 inlägg och jag tycker denna avatar just nu är den klart bästa för ett digitalt forum:
    http://www.zpet.se/forum/member.php?u=25933
    Killies is a lifetime passion
    Min zoon Min artlista Min blogg

<-- Just eating some grilled squid

Standard

Citat Ursprungligen postat av erikthur
    Jag har skrollat genom avatarerna tom de som har avgett 100 inlägg och jag tycker denna avatar just nu är den klart bästa för ett digitalt forum:
    http://www.zpet.se/forum/member.php?u=25933
    Och denna för ett analogt forum på ljugarbänken på ett ålderdomshem
    http://www.zpet.se/forum/image.php?u...ine=1104749508
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB