Akvarieaffärer i Malmö

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cujo
    • December 2004
    • 54

    #16
    Hej.
    Nyss återfått akvarieintresset.
    Akvariepiraten har varit bra tycker jag, i alla fall förra veckan. Inga döda fiskar mm.
    Zoogiganten utanför Lomma är bra( dyra akvarium dock), väldigt fräsch butik och där var säljaren mån om fiskarna skulle ha det bra inte bara sälja alla sorters fisk. Köpte bla Khuliålar och visste tidigare inte att de trivdes i stim.
    Ska botanisera i de andra butikerna.
    Fiske o Fiskar efter Kronprinsen var bra för ett par år sedan.
    Vi hadnlade mycket på Värnhem då vi bodde där.

    Kommentar

    • HQI
      • November 2004
      • 207

      #17
      Jag måste hålla med "ch1mpy", att AKVARIETJÄNST är den mest kompletta av Malmöbutikerna. Akvariepiraten är bra på tillbehör men inget annat.Zooab(Lorensborg) är aningen dyrare,men rent och fint. Liksom Jägerzoo som har växterbjudande:tag fyra och betala för tre,så kostar pyttesmå växter 45:-/st,det är rena skämtet. Efter mycket kringåkande i dessa butiker är det endast Akvarietjänst som har det stora utbudet till vettiga pengar,och det de inte har hemma kan de fixa till veckan därpå(service,kallas det!). Är man ute efter Malawi o Tanganyika,så finns det inte någon sedan Nydala zoo lade ner. Mvh:
      HQI

      Kommentar

      • glock_87
        • December 2004
        • 10

        #18
        Akvarietjänst är ganska bra men halva karet e fyllt med döda neontetror jag var där igår halva av dem var döda
        Dan

        Kommentar

        • Cujo
          • December 2004
          • 54

          #19
          Jag var förresten inne på Staffa<nstorps fiskimport, han hade faktiskt några Tanganykacilkider, ska utöka till ännu fler ciklider enlgit affärsinnehavaren.
          Billig vara han coskå. 10 enotetror för 49, scalar för 30 tror jag det var. Växterna kostade från 25 kr och uppåt.

          Får väl besöka Akvarietjänst, har aldrig varit där.

          Kommentar

          • Gummo
            • November 2004
            • 19

            #20
            håller akvarietjänst högst här i malmö. mycket trevlig o kunnig personal som tar sig tid till kunderna. sen måste sägas att jag är svag för L-malar o då är ju ak-tjänst det enda stället i malmö, mer eller mindre, så vitt jag vet. jägerszoo är ok, trevlig personal men lite mindre utbud. piraten är för sunkig tycker jag och eftersom jag inte har malawi så går fiske och fiskar bort...
            gummo

            Kommentar

            • ch1mpy
              • March 2004
              • 151

              #21
              Var inne i Fiske och fiskar för första gången i går... De hade inga fiskar jag var intresserad av tyvärr men de verkade ha hyfsade priser på kar och pumpar. De hade ganska många saltvattenskar, vilket är lite spännande.

              Varning utfärdas dock för ohyggligt trånga kar åt stora pirayor!

              Kommentar

              • Fredrik Metcalf
                • January 2007
                • 512

                #22
                Växter

                Jag har inte varit runt speciellt mycket i skåne och kollat i butiker. Så jag undrar vilken butik man bör åka till om man vill köpa växter, var kan personalen mest och var har de störst utbud?
                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                Kommentar

                • Ken Olofsson
                  • November 2006
                  • 8014

                  #23
                  Efter att ha besökt i princip alla affärer i Malmö/Lund trakten, (Sandby undantaget) så har jag fastnat för Akvarietjänst.

                  Väldigt bra service, ger ett gediget intryck. Verkar inte vara ute efter att sälja till varje pris. Talar gärna om när man själv är fel på det när det gäller exempelvis fiskblandning eller storlek på kar i förhållande till fisk.

                  Visst, det är trångt, och många kar på golvplan om man säger så.
                  Men jag ligger hellre på knä och har bra service, än står upp och blir påprackad en massa felaktigheter.

                  Sedan är det som så, att om man köper ett kar där, så har man 10% rabatt på fisk och tillbehör 1 månad (jag fick det förlängt till 2 månader) efter inköp av kar. Vilket i mitt fall gör att jag "tjänar" en massa pengar initiallt.

                  Att karen dessutom har väldigt bra priser för att vara Malmötrakten, gör saken inte alls sämre. Mitt kar (visst, present, ej betalad själv, men ändå) kostade obetydligt mer än vad vissa affärer i Göteborg tar. Och de anses vara bland de billigaste i landet.

                  Sammantaget, för mig passar Akvarietjänst bäst.

                  Kensa

                  Ps: Gällande sortiment på fisk, så för min del har de mer än vad jag behöver. Men det kanske bara stämmer på mig, som inte är intresserad av fullvuxna Malawi, utan mer "standard" fisk.....
                  Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                  Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                  Kommentar

                  • amazonfarmen
                    • June 2006
                    • 508

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kensa
                    Sedan är det som så, att om man köper ett kar där, så har man 10% rabatt på fisk och tillbehör 1 månad (jag fick det förlängt till 2 månader) efter inköp av kar. Vilket i mitt fall gör att jag "tjänar" en massa pengar initiallt.
                    Kul att butiker "lockar" med 10%, MEN tråkigt att de har det första månaden, det gör att många köper förmycket fisk alldeles för tidigt till sitt nystartade kar, men klart de får sälja mycket "nitrevec" osv

                    Skulle gärna se att de hade "rabatt" månad 2-3 istället.

                    //Calle
                    www.goc.se

                    Kommentar

                    • rödtoppen
                      • June 2006
                      • 3148

                      #25
                      Ursprungligen postat av nilssonnet
                      ZooAB på Värnhem hade i somras elmalar, jag frågade tjejen i kassan om hon visste hur stora dom blev, hon hade iiiingen aning.
                      zooab på värnhem: när jag köpte mina pansarmalar i våras så frågade jag om de kunde vara i ett kar som hade engelsksjösten i mellanstorleken, det var absolut inga problem sa hon i kassan - 2 månader senare hade 2 av malarna nästan slitit ut sina skäggtömmar
                      / dtoppen /

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #26
                        klart risken finns att man "förköper sig" den första månaden.
                        Men om man är lite försiktig, så är det nog bara bra.

                        Exempelvis så sjönk sjöstenen från 145:-/20 kg, till 130:-/20kg.
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        • daniel_i_malmö
                          • April 2002
                          • 1103

                          #27
                          Ursprungligen postat av Kensa
                          Efter att ha besökt i princip alla affärer i Malmö/Lund trakten, (Sandby undantaget) så har jag fastnat för Akvarietjänst.

                          ...

                          Ps: Gällande sortiment på fisk, så för min del har de mer än vad jag behöver. Men det kanske bara stämmer på mig, som inte är intresserad av fullvuxna Malawi, utan mer "standard" fisk.....
                          Fast det roliga med Akvarietjänst är ju att de är den affären i regionen som har allra mest icke-standardfisk!

                          Ingen annan affär i regionen kommer ens i närheten av deras utbud av ovanliga fiskar, till och med mycket ovanliga. Det är inte ovanligt att man där finner fyra-fem arter bettas, många arter ovanligare levandefödare, tetror, rasboror, barber, dvärgciklider och inte minst malar!

                          Deras utbud av rariteter är helt klart oöverträffat i stan.

                          När det kommer till sjöciklider och andra större ciklider har de dock ett mycket povert utbud.
                          Malmö Akvarieförening
                          no hope, no harm, just another false alarm

                          Kommentar

                          Arbetssätt...