Zoopet

Artbeskrivningar för affärer | Bli vanlig medlem | Bli Goldmedlem
Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista
Resultat 1 till 20 av 28

Standard Botia kubotai(Botia"polka dot")Hur är denna sort?

Hej.Skulle vilja veta lite mer om denna sorts botia."polka dot"=Botia kubotai.Är det ngn.som har ett gäng av dessa,som kan berätta lite om den? Tacksam för svar!

Standard

Ingen som har denna sort?

Standard

Jag har också blivit nyfiken på denna.
    Det finns några trådar här på forumet som indikerar att den fingerar som en Pakistan Botia.

Någon jag snackat med menar att sorten är ny i akvariesvängen, och några menar att den var aktuell för ett antal år sedan.

Men sök på Polka dot här på forumet eller på Google så hittar du mer info.

Var i landet bor du? Har du sett Polka Dot i någon butik?

Standard

Hej.Jag har varit i kontakt m.ALEDS.De har denna sort,men de skickar ej fisk.De har bilder på denna på deras hemsida.De kostar 80.-st.köper man 5st.ell.mer 70:-st.Jag har ej sett ngn.här i södermanland.

Standard

Hej!
    Jag köpte två "polka dot" på akvarietjänst i Lund för en månad sedan (se nedan). De är extremt sociala så två är nog egentligen för få. De är väldigt aktiva och ger sig ibland på min kampfisk (det verkar mest vara markeringar för fenorna är intakta).
    /slugg

Akvarietjänst Tropic Hund & Katt *
    L. Söderg. 7, 223 53 LUND Tfn/Fax * 046-13 89 19

Standard

kan nån länka till nån bild på en sån??

Standard

Har för mig att jag såg polka dot på djurmagasinet i Jönköping för ett tag sedan.

Standard

Här kanske?
    http://www.aleds.se/fiskinformation/fisk.asp
    Sök på botier
    Jenny
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Standard

De kallas även Botia Angelicus ("felaktigt"). Här finns en bildlänk:
    http://www.loaches.com/species_pages/botia_sp_myanmar.html
    /slugg
    ch

Standard

Herkules Zoo i Göteborg har såna.. Ring och fråga hur dom är...

Standard

jag har 4 stycken dom är som pakistan yoyo fast mindre
    enna ricktiga bus frön leker & är nyfikna på presis allt en mycke trevlig fisk.
    Conny.Bergstrand

Standard

skulle precis ge länken slugg gav :).. jag vet inget om fisken, men den verkar i princip vara en kopia av pakistan botian, fast med annat mönster.. är det någon här som tror man skulle kunna kombinera dessa i ett "stim", eller skulle det sluta i revirhävdande slakt?
    60 liter -personligt projekt
    150 liter -sällskap

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=197231

Standard

jag har dessa tillsammans med

14 st Clowner Botia
    12 st Packistan yoyo Botia
    4 st polkadott Botia
    3 st Modesta Botia

jag har flyttat runt dessa från mitt 240L akvarium till 540L och
    nu slutligen i mitt nya 960L akvarium i 2 års tid dom busar en heldel de har varit lite bråk när jag fick Packistan Botierna att leka men annars har dom bara busatt och ser ut att trivas .
    Senast redigerat av Conny_B den 2005-02-18 klockan 01:18.
    Conny.Bergstrand

Standard

vill bara tillägga

Om praktbotiorna slåss så lär du märka skilnaden på det med en gong
    då smäller det så man blir ricktigt upprörd men rangordningen moste
    hollas i leden det kan bara finnas en Boss & i mitt akvarium råkar det vara ( Bob )en 17cm stor Praktbotia jag har 3 st Botia Modesta
    som jag tror kommer att utmana honnom när dom blir större men då
    ska jag plocka bort Modesta Botierna ur akvariumett dom kan bli ricktigt elacka när dom blir stora har jag hört , men den dagen den sorgen en sålänge är dom ricktigt snälla & sålänge dom är snälla får dom stanna kvar .
    Conny.Bergstrand

Standard

moste ju få ge er alla Länken till min inspirations källa som fick mig att skaffa mig vansinniga 960 Liter vatten Med Botier i mitt vardagsrum :-) LOL [:-170]

http://www.bobd.lunarpages.com/loaches/galleries.html
    Conny.Bergstrand

Standard

Tack för en toppenlänk.Ja,det är ngt.visst med Botier.Men vad ska man köpa dessa? Det är frågan det.Man kan ju inte åka 30-40mil(enkel resa) för att köpa dessa.Typ ex.vis "sadelbotia",rostrata,o "polka dot".Men vilka fina botia-sorter det finns.mvh HF(ami)

Standard

Jag har 4 st som jag köpte som "Pakistan Botia". Mina är fantastiskt trevliga och nyfikna. Välkomnar alla nya fiskar snällt och har aldrig visat några tecken på aggressivitet. Dom äter allt och "klickar" om det är något extra gott dom kivas om.

Rekomenderar väl dom egentligen inte eftersom alla är viltfångade och enligt mig en onödig industri när det finns så många vackra fiskar som kan odlas. (Jag var okunnig och köpte dom utan att fråga...)

Kul iaf att det börjat pratas om dom eftersom jag inte har vetat alls vad det var för art jag hade här hemma.
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=337480

"We, who have a voice, must be a voice for the voiceless"

Standard

ett par sånna vill jag ha =)
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

Standard

Har haft mina fyra i snart tre år, det är en underbar fisk som inte bråkar med några andra eller inom sin lilla grupp. Alltid framme och jätte nyfikna. Köpte dom för att jag inte ville ha praktbotia, tyckte att dom blev för stora, och ångrar inte att det blev Polka Dot.
    Susanne

Standard

san aightt =)

hur stora blir polka dot? de fungerar väll tillsammans med ett stim praktbotier?
    bör man ha ca 4-5st av dessa, eller kan man ha 1hona och 1 hane.
    är det lätt att få tag i denna fisk? vad kostar den?

Mvh amaro =)
    If you aint chillin on mfksweden.se you aint ballin !!

Sidan 1 av 2 1 2 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Om oss | Kontakta oss

Allt innehåll är copyright © Fohrman Aquaristik AB