Om att odla olika levande foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    Om att odla olika levande foder

    Här i min blogg på zoopet har jag gjort fem inlägg som berör sju olika foder mellan 27/6 o 8/7. Hoppas något kan vara av intresse:
    Artemiaodling utomhus
    Odla moina
    Odla bananflugor
    Odla grindalsmask med hoppstjärtar
    Odla mikromask
    Killies is a lifetime passion
  • heba
    • September 2013
    • 847

    #2
    Spännande - allrahelst din artemiaodling utomhus!!
    /Helene

    180 liter växt- räk- och guppykar samt 275 liter SA-inspirerat.

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Extra roligt är att det går riktigt bra för artemian i år. Det är nästan som man funderar på en fjärde balja nästa säsong. Vi får se.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #4
        Mycket intressant läsning - stort tack för att de delger din erfarenhet
        Får jag kopiera dom och göra en artikel av dom och lägga in i artikelarkivet på Zoopet
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • erikthur
          • March 2004
          • 9953

          #5
          Verkar vara en god idé. Jag vill dock gärna behålla äran och copyrighten dock. Och gärna godkänna vad du kokar ihop. Och helst då en artikel öppen för läsning för alla.
          Killies is a lifetime passion

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #6
            Ursprungligen postat av erikthur
            Verkar vara en god idé. Jag vill dock gärna behålla äran och copyrighten dock. Och gärna godkänna vad du kokar ihop. Och helst då en artikel öppen för läsning för alla.
            Ja allt som står här används inte någon annanstans av oss i alla fall men många verkar tycka att det är helt OK att sno foton och text bara för att det finns på nätet. Men det kan ju också hända med det du lagt in i din blogg. Vi anger också alltid vem som är fotograf och har skrivit texten
            Jag ändrar inget - bara kopierar och kanske sätter någon rubrik etc. Det blir säkert en lite annorlunda layout. Alla artiklar är idag öppna för alla - det enda är väl att fotona inte kan klickas upp i fullformat av alla (läs en av de andra artiklarna så ser du hur stort format som kan läggas in).
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • erikthur
              • March 2004
              • 9953

              #7
              OK - det är ju mina foton i det här fallet men det var mest texten jag tänkte på. När man en gång i tiden skrev vetenskapliga artiklar så ville ju förlagen alltid ha copyrighten. Och bilderna ligger i bloggen. Jag tittade tidigare på akvariet i Barcelona men där kunde jag inte klicka upp bilderna men det kanske var en gammal artikel?
              Killies is a lifetime passion

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #8
                Ursprungligen postat av erikthur
                OK - det är ju mina foton i det här fallet men det var mest texten jag tänkte på. När man en gång i tiden skrev vetenskapliga artiklar så ville ju förlagen alltid ha copyrighten. Och bilderna ligger i bloggen. Jag tittade tidigare på akvariet i Barcelona men där kunde jag inte klicka upp bilderna men det kanske var en gammal artikel?
                Nej - det är alltid författaren/fotografen som äger copyrighten till text/fotona här på Zoopet. Det händer ibland att något företag vill använda ett foto som finns på Zoopet - då hänvisar jag alltid dom till fotografen.
                Sedan finns det några undantag - dvs en del av de foton man laddar upp i goldmedlemmarnas fotoarkiv används ju i artbeskrivningarna som affärerna sedan har rätt att skriva ut och använda i affären.

                Vad gäller artikeln om akvariet i Barcelona verkar det ha blivit något fel eftersom det inte alls går att klicka upp bilderna - jag får be Christian kolla på det när han är hemma från semestern. Tack för påpekandet
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • erikthur
                  • March 2004
                  • 9953

                  #9
                  kör på
                  Killies is a lifetime passion

                  Kommentar

                  • Kjell Fohrman
                    Administrator

                    • December 2001
                    • 48147

                    #10
                    Tack
                    Akvaristiska hälsningar
                    Kjell
                    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...