Juwel Rio 180 liter Back to nature Rocky bakgrund?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Helene&Andreas
    • January 2009
    • 1336

    #16
    Ursprungligen postat av brainstorm
    Tror du missuppfattat det hela. Jag försöker nå back to nature för att kolla om bakgrunden passar.
    Kolla med pwss... Borde kunna svara på din fråga.

    Kommentar

    • Nasso
      • November 2010
      • 719

      #17
      Ursprungligen postat av brainstorm
      Ber om ursäkt om jag på nått sätt gjort dig upprörd Kjell, men kollade hemsidan men hittade ingen kontakt adress.
      Då tycker jag absolut att du ska omvärdera om du överhuvudtaget ska köpa något från den butiken. Det hade inte jag gjort! Om det inte ens går att få tag i dem i försäljningsyfte, hur tror du då det går om något skulle krångla, du har fått en trasig vara eller behöver reklamera något?

      Ett företag som inte går att kontakta låter inte seriöst alls.

      Edit: Det är pwss du menar att du inte kan kontakta? Missade du "kontakta oss" länken som finns på flera ställen på sidan? http://www.pwss.se/help.php?section=...us&mode=update
      Senast redigerad av Nasso; 05 July 2014, 10:27.
      /Emil Andersson
      120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

      Kommentar

      • Inger H

        • December 2008
        • 11247

        #18
        Fattar jag rätt nu, att denna bakgrund har färdigborrade rasters just för Juwelkaren

        //Inger
        "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #19
          Ursprungligen postat av Nasso
          Då tycker jag absolut att du ska omvärdera om du överhuvudtaget ska köpa något från den butiken. Det hade inte jag gjort! Om det inte ens går att få tag i dem i försäljningsyfte, hur tror du då det går om något skulle krångla, du har fått en trasig vara eller behöver reklamera något?

          Ett företag som inte går att kontakta låter inte seriöst alls.
          Nja Back to Nature är tillverkare på samma sätt som Juwel är och inget av dessa företag säljer till konsumenter utan det är en butik som säljer produkterna som man skall fråga och det är också dit man sedan kan reklamera om något är fel.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48147

            #20
            Ursprungligen postat av Inger H
            Fattar jag rätt nu, att denna bakgrund har färdigborrade rasters just för Juwelkaren

            //Inger
            En gång i tiden för ca. 15 år sedan så tillverkades 2 modeller av Back to Nature för att exakt passa till Juwels akvarier. Dels så är de 2-delade (vilket gör att man inte behöver ta bort staget) och dels finns det ett filterutrymme som exakt passar för Juwels "filterlåda".
            Dock sedan dess har mycket vatten flutit genom akvarierna och även om BTN den gången tog fram bakgrunderma lite i "samarbete" med Juwel så har sedan dess dels tagit fram sina egna bakgrunder och dels så har de även kommit ut med en del nya akvariemodeller och därför så är det inte säkert att måtten idag exakt stämmer (även om jag tror det). Därför bör man för att vara på den säkra sidan kolla med en affär som säljer såväl BTN som Juwel om de exakt passar ihop idag.

            För övrigt anser jag att Orinoco (som också är en "Juwel-modell") kanske är den snyggaste av alla BTN-bakgrunder
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • Inger H

              • December 2008
              • 11247

              #21
              Aha, tack för den informationen .

              Annars så är det ju enkelt att limma en "vanlig" slime-line på glas och filterlåda, så gjorde jag/vi - mest "vi" . Fast då kanske inte utseendet på bakgrunden passar förstås.

              //Inger
              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

              Kommentar

              • Kjell Fohrman
                Administrator

                • December 2001
                • 48147

                #22
                Ursprungligen postat av Inger H
                Aha, tack för den informationen .

                Annars så är det ju enkelt att limma en "vanlig" slime-line på glas och filterlåda, så gjorde jag/vi - mest "vi" . Fast då kanske inte utseendet på bakgrunden passar förstås.

                //Inger
                Fast Slimline fanns inte när dessa bakgrunder (Rocky Juwel och Orinoco) presenterades. Dessutom så blir det ju en "hel" bakgrund (herla filterlådan täcks) med dessa modeller vilket det inte blir med Slimline. Men Slimline är ett mycket prisvärt alternativ.
                Akvaristiska hälsningar
                Kjell
                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  #23
                  Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                  Fast Slimline fanns inte när dessa bakgrunder (Rocky Juwel och Orinoco) presenterades. Dessutom så blir det ju en "hel" bakgrund (herla filterlådan täcks) med dessa modeller vilket det inte blir med Slimline. Men Slimline är ett mycket prisvärt alternativ.
                  Japp, det är det där prisvärda jag tänker på

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Nasso
                    • November 2010
                    • 719

                    #24
                    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                    Nja Back to Nature är tillverkare på samma sätt som Juwel är och inget av dessa företag säljer till konsumenter utan det är en butik som säljer produkterna som man skall fråga och det är också dit man sedan kan reklamera om något är fel.
                    Jag kanske var otydlig men det var precis det jag menade. Om det inte finns ett sätt att kontakta butiken så kan man inte reklamera om något går fel. I detta fall är det ju inget problem. Jag har varit i kontakt med pwss flertalet gånger.
                    /Emil Andersson
                    120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                    Kommentar

                    Arbetssätt...