Fotbolls VM

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • henrikl
    • November 2012
    • 639

    Domaren avgjorde matchen när han inte gav rött kort till Manuel Neuer, Tysklands målvakt. Men Tyskland var helt klart värdiga vinnare....
    2165 liter akvarievatten i hus och garagerum.
    Mest L-malar tillsammans med Sa, malawi, räkor.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      Tja, han kunde väl ha gett kort till Argentina några gånger också, som när en tysk (minns inte vem) åkte på hjärnskakning så han fick bryta, och när en annan tysk (Schweinsteiger om jag inte minns fel?) fick en hand i ansiktet så blodet började forsa... Så det jämnar väl ut sig
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        Ursprungligen postat av Shepard
        Tja, han kunde väl ha gett kort till Argentina några gånger också, som när en tysk (minns inte vem) åkte på hjärnskakning så han fick bryta, och när en annan tysk (Schweinsteiger om jag inte minns fel?) fick en hand i ansiktet så blodet började forsa... Så det jämnar väl ut sig
        Nåväl nu är det faktiskt inte skadan i sig som avgör om man skall få ett kort överhuvudtaget och om det sedan skall bli ett gult eller rött utan händelsen som sådan. Dvs det är inte som i ishockey där blodvite (om jag minns rätt) ger ett längre straff än om inte blodvite uppstår.

        Jag tycker nog inte heller att Neuer skulle haft ett rött kort utan ett gult och det skulle ha varit straff för Arrgentina. Sedan skulle Mascherano haft ett gult kort till (och därmed blivit utvisad) men det verkar i alla matcher ha varit näst intill "omöjligt" att få 2 gula kort i en match.
        Fel domarbedömning (pga av Fifas direktiv) genomgående.
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • admin
          Christian Alfredsson

          • November 2004
          • 11217

          Jag som var i Grekland under de sista två veckorna av VM kan intyga att svenska kommentatorer är riktigt bra. Sådan skillnad att se matcherna med bra kommentatorer eller på språk man inte förstår.

          Tycker det var riktigt bra att Tyskland vann. De var roliga att se på.
          Christian Alfredsson
          Tekniskt ansvarig Zoopet

          Kommentar

          • Kjell Fohrman
            Administrator

            • December 2001
            • 48148

            Ursprungligen postat av admin
            Jag som var i Grekland under de sista två veckorna av VM kan intyga att svenska kommentatorer är riktigt bra. Sådan skillnad att se matcherna med bra kommentatorer eller på språk man inte förstår.

            Tycker det var riktigt bra att Tyskland vann. De var roliga att se på.
            Va - pratade inte de grekiska kommentatorerna svenska
            Akvaristiska hälsningar
            Kjell
            Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
            Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

            Kommentar

            • admin
              Christian Alfredsson

              • November 2004
              • 11217

              Tyvärr inte... och jag förstår inte grekiska.
              Christian Alfredsson
              Tekniskt ansvarig Zoopet

              Kommentar

              Arbetssätt...