Tips för bakgrund

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tollbott
    • June 2014
    • 1

    Tips för bakgrund

    Jag söker tips på sätt att skapa en intressant bakgrund utan att ta upp allt och torrlägga akvariumet. Går detta även om jag förstår att det blir bättre resultat om man tar sig den extra tiden?
  • åheim
    • April 2006
    • 13110

    #2
    Ställ pinnar och grenar längs hela baksidan t.ex!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      #3
      Välkommen till forumet
      Jag gör tunna skal av betong som går att sätta in när som. Nackdelen är att de behöver epoxi behandlas eller urlakas vilket kan göras med saltsyra/vatten.
      Det går också att göra en bakgrunds låda.
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • Vanish
        • April 2011
        • 900

        #4
        Detta med svart bakgrund, det går ju att återskapa genom målning eller plastpåse. Är det någon som har kört med plastpåse på utsidan till ett såpass stort kar som 540L? Teoretiskt borde det väl fortfarande fungera lika bra?

        Kommentar

        • Maffe
          • January 2003
          • 241

          #5
          Jag köpte solfilm på biltema som man applicerar med vatten och skrapa, den kan man ta av och återanvända, alltså inget klister. Tyckte det blev superbra och lätt att sätta dit, tro det kosta typ 60 kr för 2-3 meter, fanns om jag inte minns fel i olika färger....
          Med vänlig hälsning, Mathias

          Kommentar

          • Nasso
            • November 2010
            • 719

            #6
            Har rollat svart färg på baksidan av ruta flera gånger med stora framgångar. Blir snyggt, är billigt och enkelt och finns ingen risk för fula bubblor.
            /Emil Andersson
            120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

            Kommentar

            • man nam1
              • July 2011
              • 441

              #7
              Åheim's förslag fast med platta stenar typ skiffer eller kalksten? (passar väl bäst för afrikanska ciklider)

              Kommentar

              • Nasso
                • November 2010
                • 719

                #8
                Ursprungligen postat av man nam1
                Åheim's förslag fast med platta stenar typ skiffer eller kalksten? (passar väl bäst för afrikanska ciklider)
                Då bör man nog limma (silikon) fast dem. Men det finns ju silikon som härdar under vatten.
                /Emil Andersson
                120L + 54L Tanganyika, 180L sällskap, 10L Räkor

                Kommentar

                Arbetssätt...