Öltips är nödvändigt!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #61
    Den här duger med enkelt och gott!
    Bifogade filer
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Micke L
      • December 2013
      • 456

      #62
      Jag dricker mest tuborg och carlsberg, men har hittat en ny favorit, en lager från New York
      Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_1040.jpg
Visningar: 1
Storlek: 168,7 KB
ID: 2162565

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #63
        Jahapp, då har man druckit öl igen... eller rättare sagt smakat på denna, smakade bra trots att jag inte är mycket för mörka öl..
        Bifogade filer
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          #64
          Nu blir det testa av ikväll
          Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1409404147.826461.jpg
Visningar: 1
Storlek: 192,7 KB
ID: 2163040
          Idiot IPA från mitt favoritbryggeri Coronado Brewing Company och The Knights IPA, The Queens IPA från det nystartade Coppersmiths Brewery i Västerås. Lokalpatriotiska känslor i överflöd. Återkommer med rapport.
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Bluewing

            • August 2012
            • 10522

            #65
            Idiot IPA som just nu avnjutes tillsammans med Diskusarna (de kör en vit månad så de får liksom bara titta på och tar vatten med Antispot) visade sig vara en lite elegant Imperial IPA. Starkare än vad det känns i smaken med sina 8,5% men med en riktigt rejäl beska, nästan lite bitter som liksom drar ihop tungan så kommer det fräscha Grape-toner. Jämfört med Double Thurbo från Oppigårds som är som en hel godispåse så är detta öl nästan torrt i smaken, lite syrligt. Ett vuxet och stramt öl. Gott och intressant.
            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
            Juwel Lido 120

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              #66
              The knights IPA är nu också testad. Eftersom den är bryggd här hemma så skulle jag vilja säga att den var fantastisk. Men icke, En enkel, lite söt IPA med ett stänk av citrus. En lättglömd IPA tyvärr.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • PiaJo

                • August 2009
                • 13001

                #67
                Härligt när någon kan beskriva en öl på detta sättet, känns som jag smakat redan
                /PIA

                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                Kommentar

                • Bluewing

                  • August 2012
                  • 10522

                  #68
                  Det blir ju billigast och mest hälsosammast då
                  Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                  Juwel Lido 120

                  Kommentar

                  • PiaJo

                    • August 2009
                    • 13001

                    #69
                    Ursprungligen postat av bluewing
                    det blir ju billigast och mest hälsosammast då
                    /PIA

                    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      #70
                      Avsluta gårdagens kväll med att testa The Queen's Pale Ale. Den däremot var en goding i min smak. Den kändes som lite barsk i smaken med lätta citrustoner bara en viss bitterhet. Lite åt lakritshållet med ett stänk av klassisk pilsner. Sedan med en skön och god alesmak efteråt. När ett öl känns intressant även i sista klunken så är det gott. Drottningen är välkommen på fler besök hemma hos mig.
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • JonasHol
                        • July 2010
                        • 226

                        #71
                        Fyndade (förhoppningsvis) idag.

                        Vi är tyvärr inte så bortskämda med nyheter eller tillfälliga partier, i vilket fall inte när det gäller mer smakrika sorter men idag hittade jag två tillfälliga som verkar intressanta. Dessutom i riktiga flaskor, 71 resp 75 cl.
                        Ser fram emot kvällen då det blir dax att provsmaka.Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1411128259.686613.jpg
Visningar: 1
Storlek: 263,7 KB
ID: 2163534


                        Sent from my iPad using Tapatalk

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          #72
                          Spännande att få veta vad du tycker Lycka till med smaklökarna!
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Marten64

                            • July 2012
                            • 1020

                            #73
                            Som sagt spännande, ser fram emot en recension.
                            //Johan
                            / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

                            Kommentar

                            • JonasHol
                              • July 2010
                              • 226

                              #74
                              Öltips är nödvändigt!

                              Har nu provat Sierra Nevadas Harvest och även om jag inte har Bluewings smaklökar eller kanske framförallt samma verbala förmåga att beskriva så kan jag klart rekommendera den för er som gillar IPA. Skulle säga att det är en ganska typisk IPA med tydlig smak av humle, lite intressant var att jag tyckte mig känna en grön/färsk/otorkad smak av humle. Om detta var en äkta eller inbillad smak ( det skall ju vara årets skörd av humle) kan jag inte helt klart säga men den var i vilket fall inte oangenäm.

                              Edit 1:
                              Kan ju kanske komplettera med att även om den var helt klart god så tycker jag inte att den når upp till Smaken av Nebuchadnazzar eller Oppigård Double Turbo. Dessa två är fortfarande mina favoriter, men så gillar jag att det skall vara extremt mycket beska.
                              Sent from my iPad using Tapatalk
                              Senast redigerad av JonasHol; 19 September 2014, 18:48.

                              Kommentar

                              • Bluewing

                                • August 2012
                                • 10522

                                #75
                                Jonas, nu ska ju öl drickas, inte pratas om i första hand. Vi delar ju med oss av goda ölsmaker i tråden. Intressant tips Jonas
                                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                                Juwel Lido 120

                                Kommentar

                                Arbetssätt...