Hjälp!!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jina.
    • March 2014
    • 7

    Hjälp!!!

    Jag lämnade min dotter ensam med min mamma och min mamma bestämde sig för att låta min dotter mata fiskarna.
    Nu är det mat i HELA akvarium, hela botten är fullt med mat, vad ska jag göra??
    Jag har en slang att pumpa ut vattnet men ingen plastgrej som man suga på botten med.
    Snälla, vad ska jag göra?
  • Jojje_
    • January 2013
    • 335

    #2
    1. Flytta fiskarna och rensa ut akvariet i lugn o ro.

    2. Låt fiskarna vara, och använd en håv att "stryka" den över botten så att massa mat rörs om och flyter upp lite där du då håvar in så mycket du kan.
    Dvs du drar håven fram och tillbaka utan att nudda botten, men ändå så att maten virvlar upp och att du då fångar upp den.
    Fluval Edge 46L
    Projekt - Ciklidhörna

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Du kan suga upp maten med en slang, och samtidigt passa på att byta vatten, vilket nog kan behövas nu.

      Om du inte redan har sagt till din mamma att inte låta dottern mata fiskarna, så kanske det är en bra idé att göra det Om hon inte har förstått det själv
      Senast redigerad av Shepard; 04 April 2014, 14:36.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • Helene&Andreas
        • January 2009
        • 1336

        #4
        Skär av en petflaska och sätt på slangen!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Om du inte redan har en så'n man kan köpa i zoobutiker, en slang med en klocka, eller "tratt" på.
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • Jina.
            • March 2014
            • 7

            #6
            Har rensat så mycket jag bara kunde, men det är fortfarande mat kvar på botten, fast jag har bytt mycket vatten och kan inte byta ut ännu mer.
            Ska jag sluta mata fiskarna nu för ett tag?

            Kommentar

            • Helene&Andreas
              • January 2009
              • 1336

              #7
              Ursprungligen postat av Jina.
              Har rensat så mycket jag bara kunde, men det är fortfarande mat kvar på botten, fast jag har bytt mycket vatten och kan inte byta ut ännu mer.
              Ska jag sluta mata fiskarna nu för ett tag?
              Går det inte att få upp mer?

              Kommentar

              • KristianE
                • April 2012
                • 1443

                #8
                Låt det vara nu så kan du ta och byta vatten igen om 2 dagar igen. Fortsätt så i en vecka så ska det vara lugnt sen.
                //Kristian
                Följ mitt 1440l SA projekt på
                http://www.zoopet.com/forum/showthre...=152415&page=2

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13110

                  #9
                  Ursprungligen postat av Jina.
                  Har rensat så mycket jag bara kunde, men det är fortfarande mat kvar på botten, fast jag har bytt mycket vatten och kan inte byta ut ännu mer.
                  Ska jag sluta mata fiskarna nu för ett tag?
                  Ja låt bli maten några dagar. Du kan hålla för den änden av slangen som du har ner i hinken och reglera flödet när du suger upp maten så att du inte tömmer hela karet. Viktigt att du suger upp alla mat som ligger
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  Arbetssätt...