yngel bland vuxna!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte81
    • January 2014
    • 48

    yngel bland vuxna!?

    tja alla! tänkte kolla hur stor chans det finns att yngel klarar sig i det stora akvariet när dom spottas ut!? eller käkar dom upp dom små? har ju inte tänkt att odla men klart att det kan vara kul med yngel!
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hur många som klarar sig beror på hur många gömställen det finns
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • matte81
      • January 2014
      • 48

      #3
      ok det har jag ju en hel del, äter dom samma som dom vuxna eller ska man slänga i lite fryst artemia? har en hona som fått en sån där påse under hakan så gissar la på att det är nåt där.

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48148

        #4
        Ursprungligen postat av matte81
        ok det har jag ju en hel del, äter dom samma som dom vuxna eller ska man slänga i lite fryst artemia? har en hona som fått en sån där påse under hakan så gissar la på att det är nåt där.
        Dom äter småbitar av samma foder. Fryst artmeia skall du definitivt inte slänga i akvariet
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • matte81
          • January 2014
          • 48

          #5
          ok tack för svaret!

          Kommentar

          • Juni
            • February 2014
            • 613

            #6
            Köp en flytande yngelpåse och lägg honan i den, så får du hoppas på smått!
            Juwel trigon 190 liter, nystartat. Här bor Venestus, Lombardoi, Socolofi och min mal Malte som är en Ancistrus.

            Kommentar

            • matte81
              • January 2014
              • 48

              #7
              ja det kanske vore en idé, fast kanske är lika bra att låta naturen ha sin gång!

              Kommentar

              Arbetssätt...