Ekol-bakgrund och filter bakom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kvarnvik
    • February 2014
    • 113

    Ekol-bakgrund och filter bakom?

    Vi har tänkt köpa en ekol 3D-bakgrund till vårt 375-liters och tänkte oss att bygga filter bakom den. Men då vi inte har någonstans där vi kan se den live är vi lite osäkra på hur den ser ut på baksidan, om det är tillräckligt med hålrum bakom för att få dit pump och värmare? Finns det någon här som har en och kan uttala sig? Den här modellen är det vi tänkte köpa: http://www.fish-fever.de/3D-Rueckwand-Malawi
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    jag har haft en ekolbakgrund. det är ju bara sätta den så långt fram att ni får plats med grejjer bakom
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Kvarnvik
      • February 2014
      • 113

      #3
      Jo, det går ju alltid att flytta fram, jag ville bara kolla att den inte är typ solid bakom så att man måste flytta fram en bakgrund som bygger 10 cm lika mycket till, det blir så lite plats kvar framför då

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        nejdå på baksidan ska den vara formad typ precis som framsidan. klippa på framsidan blir hålrum på baksidan typ

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          #5
          Jasså du tyckte inte att min slimline-filterkammare blir tillräckligt snygg...

          Kommentar

          • Kvarnvik
            • February 2014
            • 113

            #6
            Låter ju bra! Har du varit nöjd med din annars? Jag har hittat den sjukt billigt i en butik i Polen, så nu är det bara att se till att få hem den så akvariet kan få komma igång snart.

            Kommentar

            • Kvarnvik
              • February 2014
              • 113

              #7
              Ursprungligen postat av Mr Woods
              Jasså du tyckte inte att min slimline-filterkammare blir tillräckligt snygg...
              jodå :-)
              det här var vår tanke från början, men så började vi vela om huruvida vi skulle ha filter bakom hela bakgrunden eller inte och då funderade vi på din lösning. Men så kom jag på att en 3D-bakgrund, där är det ju utrymme bakom och det vore ju kanske lite väl tjockt att göra filterhörn med en bakgrund som bygger 12cm

              Kommentar

              • Mr Woods
                • March 2013
                • 3409

                #8
                Ja, det finns ju ingen anledning att göra en kammare om man får in tillräckligt med filtermedium i håligheterna. Jag hade också kunnat tänka mig en fläskigare bakgrund, men nu råkade jag ha en slimline hemma!

                Kommentar

                Arbetssätt...