Göteborg, billiga ställen att bo på över en natt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • solis
    • July 2008
    • 5064

    Göteborg, billiga ställen att bo på över en natt?

    Hej jag undrar om ni har lite tips och råd om vart man kan bo billigt över en natt i göteborg, vi tänkte ta en liten semester i sommar där vi kan gå till universeum och Liseberg och med både resa och hinna med båda grejorna så känns det som om det blir för mycket att göra på en dag så vi ville övernatta någonstans en natt.
    Vet att ni är många från göteborg och kanske vet något smart tips som inte kostar skjortan vart man kan ta vägen över natten
    Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
    1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
    100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
    56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Kolla Hotell Liseberg annars tror jag att det finns flera billiga hotell i närheten.. Spar Hotel ligger i Gårda och det är inte så långt ifrån, man kan gå till och från.
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48147

      #3
      Apple Hotel brukar ha väldigt rätt bra helgerbjudande och det är ett acceptabelt hotell.
      Det ligger vid Torpavallen och som en extra bonus så ligger det alldeles bredvid den nya Djurmagazinet-affären (som visserligen inte har så många akvarier, men kommer att satsa rejält på akvarieväxter) och kanske 200 meter från hotellet så ligger Tropakvariefiskimport som har massor av fisk.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      • solis
        • July 2008
        • 5064

        #4
        Tackar för tipsen, ska kolla upp dessa, har jag tur kanske jag får med dom in i någon fiskaffär med
        Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
        1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
        100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
        56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48147

          #5
          Ursprungligen postat av solis
          Tackar för tipsen, ska kolla upp dessa, har jag tur kanske jag får med dom in i någon fiskaffär med
          Och om inte annat så ligger det ju även flera andra affärer (t.ex. Media Markt) i samma område (Torpavallen) och där ligger även en snabbmatsrestaurang.
          Så om nu inte akvarieaffärerna faller de övriga i smaken så kan de välja något annat
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • solis
            • July 2008
            • 5064

            #6
            Det skulle var en motocykel affär eller något som hade fallit mannen i smaken Det ordnar sig alltid, jag får ju hänga med på massa som inte helt faller mig i smaken så han får stå ut om jag hittar något kul.
            I första hand är det iallafall Liseberg och Universeum som står i fokus Tror det tar ganska mycket av tiden ändå så att man känner sig nöjd.
            Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
            1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
            100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
            56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

            Kommentar

            • Axman
              • January 2013
              • 188

              #7
              Vad för typ av hojar är han intresserad av?

              Johans MC finns norröver i Tagene, sedan så ligger Yamaha och Harley davidson i Mölndal på Aminogatan söderut.. Mest ögongodis på de ställena skulle jag vilja säga.

              Kommentar

              • solis
                • July 2008
                • 5064

                #8
                Så gamla hojar som möjligt och ogärna i bra skick gärna välanvända,han kör hd och en massa andra konstigheter till motorcyklar som inte många hört talas om tack för tipsen.

                Är det någon som har tips när det inte är så mycket folk på liseberg och universeum? typ mitt i veckan, juni,juli,augusti.
                Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                Kommentar

                • solis
                  • July 2008
                  • 5064

                  #9
                  Även gamla konstig bilar är han intresserad av och det mesta som har motorer som inte är bland det vanligaste.
                  Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                  1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                  100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                  56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                  Kommentar

                  • Einarsson
                    • May 2012
                    • 2956

                    #10
                    Liseberg är väl i princip smockfullt jämt på helgerna så fort vädret är bra. :-) Är väl säkert mindre i veckorna dock. Men under de vanligaste semesterveckorna spelar det nog inte så himla stor roll. Vädret har varit en stor faktor också alla gånger jag varit där.
                    350L Diskus

                    Kommentar

                    • solis
                      • July 2008
                      • 5064

                      #11
                      Vi var på liseberg förra året när det regnade lite och det var perfekt.
                      När brukar turisterna komma rejält egentligen;är det i juni eller juli?
                      Det finns ingen anledning att se dom dåliga sidorna, dom är många nog ändå.
                      1 st 600 liter1 st 310 liter 1 st 310 liter pansarmalar, kampis, malar
                      100 liter, pansarmalsyngel och pansarmalar,
                      56 liters low-tech test, pansarmalar,körsbärsräkor o amanoräkor

                      Kommentar

                      Arbetssätt...